Chicago Fire is een Amerikaanse actie dramaserie van de zender NBC. De serie ging in première op 10 oktober 2012.
Chicago Fire is een dramaserie waarin de levens van de helden van de Chicago Fire Department centraal staan. Geen job is meer stressvoller, gevaarlijker en opwindender dan deze van de brandweermannen, de reddingsteams en het verplegend personeel van Chicago Firehouse 51. Zij zijn de doodgewone Amerikaanse helden, de moedige mannen en vrouwen die het gevaar opzoeken wanneer iedereen er van wegloopt.
De enorme verantwoordelijkheden van hun baan eisen hun persoonlijke tol. Grote reputaties en opgeblazen ego's in combinatie met de druk om te presteren en onmiddellijk de juiste beslissing te kunnen nemen, zorgen voor heel wat conflicten tussen de leden. Wanneer een tragedie een slachtoffer maakt binnen het team, wordt het team verscheurd door schuldgevoelens en verwijten.
Volgens mij klopt er iets niet. Na de afl waarbij er een aanslag gepleegd werd op het ziekenhuis waren er 2 meisjes zwaar gewond en moesten geopereerd worden. Shay zakte in elkaar. de aflevering daarna zag je daar niets van terug.
Blijft een heerlijke serie, jammer dat er altijd zo'n cliffhanger aan hangt aan het einde.
Gesloten einde en fris aan een nieuw seizoen beginnen is prettiger.
Hele gave serie, komt erg dicht bij de werkelijkheid qua filmen vind ik (vergeleken met soortgelijke series). Goed verhaal, je leert de karakters goed kennen en leeft met ze mee. Afleveringen bevatten alles, spanning, romantiek, actie, komisch. Het is voor mij elke week weer een feestje al ik weer een aflevering kan kijken.
Ik denk ergens het einde van het jaar.
Bij Bol.com kun je hem al reserveren, maar er staat nog niet wanneer die uitkomt.
In US komt die 1 september uit, dat heb ik wel ergens gezien.