Blindspot - Seizoen 2 (DVD)
8
Frederika Reihs geeft Blindspot - Seizoen 2 (DVD) een 8.

Blindspot - Seizoen 2 (DVD)

Wanneer er wordt ontdekt wie Jane Doe werkelijk is, en wat haar connecties met de terroristische groep Sandstorm zijn, barst de hel los. De FBI geeft haar het voordeel van de twijfel wanneer Jane Doe ermee instemt om als dubbelspion te gaan werken voor de FBI. Het team van Weller krijgt er ook nog eens een aanvulling bij, Nas Kamal, hoofd van een geheime afdeling van de NSA. De klopjacht op Sandstorm en met name Roman en Shepherd is heviger dan ooit. Het dubbelleven van Jane Doe zorgt echter wel voor wrijving tussen haar en het team.

Blindspot
© NBC

Hoewel het er nog steeds om draait dat het team van Weller de tatoeages moet zien te oplossen om aanslagen te voorkomen, is dit seizoen persoonlijker dan ooit. Waar we in seizoen 1 nog niets wisten over Jane Doe en waarin ze zelf haar eigen identiteit begon te ontdekken, is ze nu een compleet ander persoon. De dynamiek veranderd, wat voor vele spannende en enerverende afleveringen zorgt. De tatoeages beginnen steeds meer naar de achtergrond te drijven en Shepherd en Ronan krijgen een heel persoonlijke vernieuwde connectie met Jane Doe.

Ook binnen het team, vooral tussen Reade en Zapata en Weller en Jane, zit er dit seizoen zeer veel wrijving en spanning. De vraag blijft constant spelen, drijft deze spanning ze uit elkaar, of kunnen ze zich er nog uit redden? Wanneer er onschuldige slachtoffers vallen begint het bij het team te dagen dat als ze zo doorgaan dat er nog meer zullen volgen.

Blindspot
© NBC

Het leukste aan de bonus items op de DVD zijn voor mij toch altijd de niet uitgezonden scènes en een kijkje achter de schermen. Vaak zorgt de toevoeging van die weggelaten scènes toch voor wat meer duidelijkheid en van enkele vond ik het dan ook zeer jammer dat deze waren weggelaten. Ook krijg je in de bonus items meer te weten over Sandstorm, een terroristische groep die toch op een vreemde manier waardevol is voor Jane, hoewel ze binnen het team van Weller ze als vijand moet zien.

Over de auter, Frederika Reihs

Frederika Reihs
Frederika is 30 jaar en liefhebber van series natuurlijk, anders zat ze hier niet. In haar vrije tijd leest ze veel en ze kijkt regelmatig tv, het liefst natuurlijk naar series. In het dagelijks leven werkt zij in een ziekenhuis. Frederika heeft er echt een hekel aan als een hele verhaallijn na twee uurtjes alweer voorbij is. Ze vindt het echt heerlijk om even weg te kruipen in een andere wereld. Haar all time favorites zijn Gilmore Girls, Charmed en Ghost Whisperer. Tegenwoordig kijkt Frederika veel naar series zoals Glee, Blindspot, Rizzoli & Isles en Once Upon a Time. Veel variatie dus! Ze praat graag over leuke series, dus het leek haar wel leuk om recensies te gaan schrijven! Dé manier om haar mening over series te delen en hopelijk nieuwe kijkers mee te nemen in een prachtig verhaal. Ze hoopt dat jullie genieten van haar recensies en dat ze jullie vooral kan inspireren om nieuwe series te gaan kijken!
Bekijk profiel van Frederika Reihs