Atlantis is een Britse fantasyerie van de zender BBC One. De serie ging in première op 28 september 2013.
Een fantasiedrama over de wereld van legedarische helden en mytische wezens met de nodige komische noot. Ver van huis en wanhopig op zoek naar antwoorden spoelt Jason aan op de kust van een oud land. Dit is Atlantis. Geholpen door zijn twee nieuwe vrienden, Pythagoras en Hercules, begint Jason aan een ontdekkingsreis en verlossing.
Ik kijk naar deze serie met mijn zoontjes van elf en zes, en die vinden het super! Soms ook best wel griezelig, want de speciale effecten zijn top. De serie is - geloof ik - bedoeld voor jonge tieners, niet voor de papa. Maar Aiycha "Ariadne" Hart in aflevering 11, man, wat een lekker ding!
Ik was al een tijdje aan het hopen op een mythologische serie. Maar helaas niet zo goed als ik had gehoopt. Redelijke slechte cast en verhaal is ook niet super. Ga nog 1 deel kijken of het wat beter wordt.
Nou, ik ben heel blij met deze serie. Het is misschien nog niet mijn favoriet, maar het kan nog goed groeien. Ik heb genoten van de eerste twee afleveringen en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
Er zijn inmiddels alweer 5 afleveringen uitgezonden van seizoen 2. Het blijft een erg amusementsvolle serie, ze hebben een mooie combinatie gevonden van een goede verhaallijn en de nodige humor. Dat is wel echt de kracht van de serie, in combinatie met de juiste acteurs.
Ik dacht van de makers van Merlin .
Is in ieder geval dezelfde ingredienten : Fantasy,drama,humor,aktie
Tis ok .... heb wel de hoop dat het volgende seizoen ( mocht die er komen ) wel beter wordt !
Waar seizoen 1 lekker vermakelijk was, probeerde het tweede seizoen te hard om duister en serieus te worden, wat het tegenovergestelde effect gaf. De tweede helft van seizoen 2 wist het wel op een goede manier te doen. Wetende er geen derde seizoen zou komen, kon de finale best ingekort worden, zonder lijnen uit te leggen voor een eventueel derde seizoen.
Goed verhaal, goed acteerwerk.
en een mooie dosis humor..
De Griekse legendes worden leuk in de serie naar voren gebracht!
Keep going, op naar seizoen 2!!