Arrow - Seizoen 8 (DVD)
7.5
Frederika Reihs geeft Arrow - Seizoen 8 (DVD) een 7.5.

Arrow - Seizoen 8 (DVD)

Hoewel ik blij ben dat ze de serie kort hebben gehouden, is dit wel een prachtige afsluiter van de serie. Want hoeveel kost het om een held te zijn?
Meerdere mensen zullen het met me eens zijn dat seizoen zeven voelde als een afsluiter. De Monitor nam Oliver Queen mee, hoeveel meer kunnen ze nog doen? Na het kijken van seizoen acht denk ik hier inmiddels anders over. Hoewel ik blij ben dat ze de serie kort hebben gehouden, is dit wel een prachtige afsluiting van de serie. Want hoeveel kost het om een held te zijn? Dit seizoen geeft daar een antwoord op, en geeft alle helden een prachtig afscheid van al die jaren dienen voor niet alleen Star City, maar ook voor al die andere heldendaden in de crossover-series.

Arrow
© The CW

Het mooie aan het laatste seizoen is dat het terug gaat naar de basis. Het gevoel van de eerste drie seizoenen, die zoveel sterker waren dan het middelste gedeelte van deze serie, is er weer. Velen keren terug in dit seizoen, maar de kern van het verhaal is weer terug bij af: Queen die vecht voor rechtvaardigheid, die fouten terug wil draaien en de wereld beter wil maken voor de mensen om hem heen, de mensen om wie hij geeft. Nog een laatste keer krijgt hij die kans om alles recht te zetten. Iedereen heeft een doel bereikt in dit laatste deel; klaar voor een rustiger leven of klaar met wat ze werkelijk wilden bereiken. Een waardige afsluiting voor de karakters. Het mooiste vond ik zelf wel de terugkeer van Thea. Zijn kleine zusje, voor wie hij alles deed, is volwassen. Hij vindt steeds meer rust in het terugzien van zijn familie en vrienden, hoe ze zijn geworden dankzij hem.

Hoeveel kost het om een held te zijn?

Het was een vrij kort seizoen, officieel met maar tien afleveringen, maar als we de crossover-afleveringen meetellen komen we toch uit op vijftien afleveringen. Voor mij was het vooral een kort en krachtig seizoen. De makers wisten wanneer waardig te stoppen en niet het verhaal onnodig langer te maken door slechte opvulling. Een serie die op het juiste moment is gestopt, en welke ik met plezier nog eens volledig terug zou willen zien.

Arrow
© The CW

De dvd biedt wat leuke extra's. Ik geniet zelf enorm van de deleted scenes die als extra’s op de dvd staan. Waarom ze er allemaal uit moesten, geen idee, zolang ik er maar van kan genieten. Ook staan er twee features op, namelijk Arrow: Hitting the bullseye, en the best part of DC TV's comic-con panels. De eerste is een terugblik op de serie. De laatste is nog de beste toevoeging die ze konden bieden! Een bitterzoet einde, maar zeker weten de moeite waard!

Jammer genoeg blijven ze bij Arrow uitsluitend op de blu-ray disk de crossover-afleveringen toevoegen. De laatste drie afleveringen hangen vast in een crossover met maar liefst vijf verschillende series verspreid over zeven afleveringen, waaronder aflevering acht en tien van Arrow. Dit maakt het kijken van deze dvd erg lastig want het einde is onvolledig, je moet vier andere series opzoeken en niet allemaal zijn ze online via streaming te kijken. Je mist dus echt een groot deel. Zonde van het laatste seizoen, dat ook op dvd een geniale afsluiting zou moeten vormen. De laatste aflevering is zeker waardig, maar met het volledige plaatje had het nog veel beter kunnen zijn.

Over de auter, Frederika Reihs

Frederika Reihs
Frederika is 30 jaar en liefhebber van series natuurlijk, anders zat ze hier niet. In haar vrije tijd leest ze veel en ze kijkt regelmatig tv, het liefst natuurlijk naar series. In het dagelijks leven werkt zij in een ziekenhuis. Frederika heeft er echt een hekel aan als een hele verhaallijn na twee uurtjes alweer voorbij is. Ze vindt het echt heerlijk om even weg te kruipen in een andere wereld. Haar all time favorites zijn Gilmore Girls, Charmed en Ghost Whisperer. Tegenwoordig kijkt Frederika veel naar series zoals Glee, Blindspot, Rizzoli & Isles en Once Upon a Time. Veel variatie dus! Ze praat graag over leuke series, dus het leek haar wel leuk om recensies te gaan schrijven! Dé manier om haar mening over series te delen en hopelijk nieuwe kijkers mee te nemen in een prachtig verhaal. Ze hoopt dat jullie genieten van haar recensies en dat ze jullie vooral kan inspireren om nieuwe series te gaan kijken!
Bekijk profiel van Frederika Reihs