3 Body Problem is een Amerikaanse sciencefictionserie te zien bij Netflix. De serie ging in première op 21 maart 2024.
Tegen de achtergrond van de Chinese Culturele Revolutie stuurt een geheim militair project in 3 Body Problem signalen de ruimte in om contact te leggen met buitenaardse wezens. Een buitenaardse beschaving die op het punt staat vernietigd te worden vangt het signaal op en is van plan de Aarde binnen te vallen. Ondertussen vormen zich op Aarde verschillende kampen die van plan zijn om ofwel de superieure wezens te verwelkomen en hen te helpen een wereld over te nemen die als corrupt wordt gezien, of om tegen de invasie te vechten. Het resultaat is een sciencefiction meesterwerk van enorme omvang en visie.
Netflix heeft in ieder geval aangekondigd dat de serie word vernieuwd én er extra afleveringen zijn besteld om de serie af te sluiten. Het is alleen niet bekend hoeveel afleveringen en over hoeveel seizoenen die afleveringen worden onderverdeeld.
"The 3 Body Problem TV series has been renewed by Netflix, but it is unclear for how many more seasons. Netflix’s chief content officer, Bela Bajaria, revealed that viewers will see the sci-fi drama’s story through its epic conclusion."
Ik las ergens dat de cijfers voor deze serie tegenvielen en ze nu in plaats van het verhaal in drie seizoenen te vertellen het nu in twee seizoenen gaan doen. Maar dit lijkt vooral een interpretatie van de bekende tabloid website SerieTotaal aangezien dit nergens als zodanig wordt benoemd.
Netflix zelf heeft namelijk inderdaad nog geen uitsluitsel gegeven over het aantal afleveringen en seizoenen.
Nog even wachten op de formele informatie dus.
Mooi man, zulke creative breinen.. Hoe verzin je dit? :P
Ik ben totaal niet bekend met de boekenreeks maar tot nu toe is het een erg interessante serie en ben erg benieuwd naar hoe de San Ti de mensheid "dom" zal willen houden zodat de technologie minder snel zal ontwikkelen als normaal.
De boekenreeks staat bekend als onverfilmbaar vanwege de complexe materie maar het is David Benioff en D.B. Weiss toch vrij aardig gelukt om dit alles in een aangrijpende serie van acht afleveringen verwerkt te krijgen. Ik kan niet wachten op seizoen 2!
Ondanks dat ik begon te kijken met een hoop scepsis, verraste de serie mij toch in positieve zin. Een interessante verhaallijn die bleef boeien en de constante voelbare dreiging van de komende buitenaardsen hield de spanning er goed in.
Ik heb het eerste seizoen in twee dagen gekeken en smaakt dit uiteraard naar meer en schreeuwt de serie om een vervolg, waarvan ik natuurlijk hoop dat die er snel komt.
Zeer onder de indruk, ben geneigd om de boeken te bestellen, wil meeéér...! Weten hoe het verhaal veder gaat. Nog even geduld hebben, seizoen 2 & 3 komen pas ergens in 2027 uit. pfff..
Ik ben een fan van SF. Toch zit ik er niet gelijk helemaal in. Mogelijk door het vele schakelen van oud naar nieuw, een spel en dan weer werkelijkheid. Wel kijk ik verder en hoop dat ik het steeds beter vind. Gaat dit mij nog positief verrassen?