Westworld is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender HBO. De serie ging in première op 2 oktober 2016.
De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door androïde die inwoners (Engels: hosts) worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die gasten (of ook nieuwkomers) worden genoemd. De gasten kunnen doen wat ze willen in het park, zonder angst voor vergelding van de inwoners. Het park kent ongeveer tweeduizend verschillende inwoners, die elk hun eigen verhaallijnen uitspelen.
Ging een beetje huiverig deze serie aan, western ?? Met het origineel in het achterhoofd ging ik zitten. Wat meteen opvalt is dat de pilot vragen oproept, langzaam komen de verhaallijnen bij elkaar, wat mij betreft een must voor een geslaagde serie. Eigenlijk was ik na 1 al verkocht. En na het bekijken van de 2e helemaal. Je zit elke keer op het puntje van je stoel met de vraag wat nu. Je weet natuurlijk dat het gruwelijk uit de hand gaat lopen maar hoe en wanneer ? De casting vind ik prima gedaan. Ed Harris als de bad guy vind ik persoonlijk geweldig. Veelzijdige acteur als je zijn oeuvre er nog eens op naslaat. Afijn, kwaliteit. Mijn zoon moet nog beginnen ben heel benieuwd wat hij gaat vinden. Dezelfde verslaving als zn Pa... Series.
Misschien dat ik te streng ben of het nadeel heb dat ik de film zag op het moment dat hij uitkwam in 1973, maar hoe groots de cast voor deze serie ook mag lijken en hoe mooi de plaatjes bij momenten ook mogen zijn, was de manier waarop het verhaal in de film verteld werd beter dan hoe de pilootaflevering één en ander brengt.
Enkele grote namen in de cast vervangen natuurlijk nog altijd geen Yul Brynner, en een klassieke versie van "Paint it black" tijdens de actie als tussendoortje is leuk maar maakt van een middelmatig iets nog geen meesterwerk.
Wat mij betreft zal het de volgende afleveringen in ieder geval beter moeten.
Ik vond het een onwijs goeie pilot. Ik heb zelf de film helemaal niet gezien dus het concept is voor mij helemaal nieuw en daarom dus onwijs interessant. Zeker one to watch!
Wordt volgend mij iet verteld in welke tijd het zich afspeelt. Er zijn in de serie wel drie verhaallijnen die zich in 3 verschillende tijdzones afspelen.
Ik ken de film niet. Verheugde me wel heel erg op de serie. Vooral om ook Sir Anthony Hopkins weer eens aan het werk te zien. Er staat wel een charismatische man daar. Laatste scene deed me een beetje denken aan zijn rol als Lecter in Silence of the lambs. Serie is goed, mooie pilot. Wzig, maar daar hou ik wel van. Ik wil wel meer. Ik wil wel weten hoe dit af gaat lopen.
Inmiddels de eerste 2 afleveringen gezien. De eerste 68 min is inderdaad even doorbijten en je vraagt je constant af waar gaat dit nu heen. In aflevering 2 worden de lijntjes die in aflevering 1 uitgezet zijn uitgewerkt. Hierdoor krijg je binding met de hoofdpersonen. Ik ben best onder de indruk. En ben benieuwd hoe het verder gaat, alhoewel ik nu wel een vermoeden heb welke kant dit opgaat. Wat mij betreft spat de kwaliteit die ik van HBO gewend ben er vanaf.