Vikings is een Amerikaanse historische avonturenserie te zien op History Network. De serie ging in première op 3 maart 2013.
Vikings volgt de avonturen van Ragnar Lothbrok de grootste held van zijn tijd. De serie vertelt de verhalen van Ragnar's band van Viking broers en zijn familie, terwijl hij uitgroeit tot Koning van de Viking stammen, Maar ook als een onverschrokken krijger! De legende gaat dat hij een directe afstammeling is van Odin, de god van de oorlog en krijgers.
Leuke goed onderhoudende serie....en ja het gemis van Ragnar in seizoen is jammer.! Steeds als je een bepaald iets verwacht is het net juist anders.Een serie waar je helemaal in mee gaat met een lach en een traan! Ik geef het een dikke 8 en deze serie komt zeker in mijn top 15....kijken dus!
Soms zegt een poster meer dan duizend woorden. Zo ook de poster van Vikings. De felblauwe ogen van de onbekende Viking kijken in de jouwe, terwijl zijn gezicht verborgen zit achter het teken van de Vikings. Dat vraagt om meer, wie is deze onbekende man met die blauwe ogen?
De serie begint direct met een bloedbad waarbij het bloed en de modder je om de oren vliegt. De kraaien, die een grote rol spelen in de serie, vliegen over de met doden bezaaide grond. We maken dan ook kennis met de hoofdrolspelers Ragnar Lothbrok en zijn broer Rollo. Ragnar heeft het plan om een boot te laten bouwen om daarmee naar het Westen te varen. Het westen dat in die tijd nog onbekend was. De Vikingen denken dat er in het Westen geen landen liggen en iedereen verklaart Ragnar dan ook voor gek. Het kost hem moeite om een botenbouwer en soldaten te vinden die mee willen naar het onbekende westen, Engeland.
Vikings laat zien dat het in de tijd van de Vikingen geen mietjes waren. Plunderingen, verkrachtingen en doden zag je af en toe voorbij komen. De mannen zopen, feesten, plunderen, vreten en gaan met de ene na de andere dame naar bed. Toch is het leven in de negende eeuw geen pretje en zeker geen groot feest. Grote gevechten met een enkele reis naar Walhalla zijn zeker geen uitzondering. Naast het geweld, de liefde tussen Ragnar en zijn vrouw en de plunderingen is daar ook nog de prachtige natuur. Want het is in Noorwegen opgenomen.
Al met al vind ik Vikings een hele goede serie en ik zou hem zeker aanraden. Alles wordt vol overtuiging neergezet, het verhaal is fascinerend, de gevechten zijn mooi om naar te kijken, de schepen zijn prachtig en de verhalen over de Goden die verteld worden bij het kampvuur zijn indrukwekkend. Vikings is geen Game of Thrones, maar het gevoel is wel een beetje vergelijkbaar. Ik denk dat dat komt doordat het zo echt gebeurd zou kunnen zijn. Het is een serie die bijvoorbeeld vergeleken kan worden met Spartacus.
vind het jammer dat de serie is afgelopen.
maar veel was er ook niet meer mogelijk.
van ragna tot bjorn prachtige serie. het gedeelte erna vind ik iets minder en is een beetje matig einde.
ken je deze serie nog niet en begin je net hou je dan vast want in begin zal je wat korte avondje hebben met de gedachten nog 1 aflevering kijken
Ik vond de start juist wat tegenvallen na het spetterende einde van seizoen 2. Maar de inleiding voor de rest van het seizoen bevatte weer mooie complotten en verhaallijnen voor seizoen 3:)