Vikings is een Amerikaanse historische avonturenserie te zien op History Network. De serie ging in première op 3 maart 2013.
Vikings volgt de avonturen van Ragnar Lothbrok de grootste held van zijn tijd. De serie vertelt de verhalen van Ragnar's band van Viking broers en zijn familie, terwijl hij uitgroeit tot Koning van de Viking stammen, Maar ook als een onverschrokken krijger! De legende gaat dat hij een directe afstammeling is van Odin, de god van de oorlog en krijgers.
Ik vind de nieuwe zoons van ragnar toch slecht gecast op ivar na dan mischien, daar begint seizoen 5 ook grotendeels mee.. laat mij floki en bjorn maar volgen, en lataka natuurlijk (groot gemis van ragnar is ook merkbaar)
Ben benieuwd hoe S5 zich gaat ontwikkelen
gewoon weg een prachtige serie mooi weer gegeven leuke beelden en het diepe verhaal zit goed in elkaar.. hopelijk blijft het ook zo in het nieuwe seizoen.
vikings is een prachtige serie jammer dat er nog maar 1 seizoen komt.
enige waar ik wel van baal is het pad wat floki bewandelt. wat vind ik dat teleurstellend en helemaal na laatste afl (5x17) vind dit echt een slechte keus van de schrijver.
buiten dit is het gewoon heerlijk weg te kijken en hoop dat ivar snel stukje kleiner word gemaakt
Ik had deze serie op History Chanel geprogrammeerd gezien maar het trok me toen niet.
Nu er zoveel over te doen is besloot ik toch maar te gaan kijken en ik kan niet anders zeggen, wat een geweldige serie. Ik heb nu net seizoen 1 afgerond en ga heel snel het volgende seizoen bekijken. De karakters in deze serie worden zeer goed vertolkt. Aan het eind van elke aflevering was het elke keer van: 'nu al afgelopen?' en dan maar snel de volgende episode aan zetten.
Zoals een van de reaguurders hier boven als zei: "Als je van Game of Thrones houdt, dan vind je dit ook geweldig".