The Librarians (2014) is een Amerikaanse fantasyserie van de zender TNT. De serie ging in première op 7 december 2014.
Flynn Carsen is boekenwurm en bibliothecaris. Als bibliothecaris heeft hij zijn uitzonderlijke kennis meermaals ingezet om de wereld te redden van ongelooflijk kwaad. Om hem bij zijn taken te ondersteunen heeft Carsen vier mensen aangenomen, Eve Baird, een zeer behendige antiterrorisme agent die de groep te allen tijde moet beschermen; Jake Stone, een olie arbeider uit Oklahoma met een IQ van 190 en een ongelooflijke kennis van kunstgeschiedenis; Cassandra, een aparte, jonge vrouw met een uitzonderlijke gave voor gehoors- en gevoelshallucinaties, die met het geheugen verbonden zijn; en Ezekiel Jones, een meester in nieuwe technologieën en specialist op het gebied van klassieke misdaden. Samen moeten ze het opnemen tegen de vele tegenstanders, die worden aangevoerd door de Serpent Brotherhood, een eeuwenoude cult die wordt geleid door de mysterieuze onsterfelijke Dulaque.
En toen begon ik aan seizoen 2....en halverwege de tweede aflevering heb ik m utgezet. Wat in het eerste seizoen nog vermakelijk was is nu een maniertje. Ik ben sowizo al geen fan van Rebecca Romijn, vond haar in King and Maxwell al overacteren, nu is t helemaal een drama. Nee, ik haak af, ga wel een boek lezen.
Tweede aflevering in tweede seizoen mee gestopt totaal geen binding met de karakters en hoewel het gegeven magie en schatten mij enorm aanspreken besteed ik hier geen tijd meer aan. Irriteer me gewoon aan het acteerwerk alsof de makers denken dat je achterlijk bent tssss
Noah Wyle, de hoofdrolspeler van de films die ook meespeelde in de 1ste en 2 de episode doet al niet meer mee in episode 3. Hier stopt het dan ook voor mij. Ik heb al genoeg dergelijke schattenjacht series gezien. Zonder Noah Wyle is deze serie niet hetzelfde.