8.5
Peter Rotthier geeft "The Last Ship - Seizoen 3 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Peter Rotthier op 14 augustus 2017.
0
0

The Last Ship - Seizoen 3 (DVD)

Binnenkort start het vierde seizoen van de post apocalyptische reeks The Last Ship waarin kapitein Tom Chandler (Erik Dane , Grey’s Anatomy) zijn gevecht tegen de haaien die azen op het virus tegen de rode griep mag voortzetten. Maar voor het zover is kunnen liefhebbers van de reeks nog eens nagenieten van het derde seizoen waarvan de dvd en blue ray nu in de winkels ligt.

Nu er een remedie gevonden is tegen de rode griep en de bemanning van de Nathan James zich vooral bezig hield met het verspreiden van het geneesmiddel, zag het er aanvankelijk uit dat alles weer pais en vree zou worden maar aan het einde van seizoen twee konden we al zien dat er weer donderwolken op komst waren die het leven van de crew van Tom opnieuw zouden beïnvloeden.

De actie in de dertien afleveringen van dit derde seizoen brengt de Nathan James in de Aziatische wateren. Chandler wordt daar heen gestuurd om uit te zoeken of het klopt dat er een nieuwe variant van het virus de mensheid opnieuw bedreigt. Daarnaast blijkt de grote man in China het geneesmiddel te verzamelen in plaats van het te verdelen onder de bevolking. Genoeg stof dus om opnieuw dertien keer veertig spannende minuten te vullen met actie en politieke spelletjes.

als je alles nuchter op een rijtje zet komen de Amerikanen er steeds netjes als winnaars uit en zijn het alle niet-Amerikanen die voor slechterik mogen spelen.

Wie The Last Ship kent, weet en ziet ook dat deze reeks aangestuurd wordt door een enorm budget waardoor de makers heel wat leuke effecten in het geheel kunnen stoppen. Hierdoor stijgt de reeks ook boven de gemiddelde 'red-de-wereld-serie' uit, want wees eerlijk, als je alles nuchter op een rijtje zet komen de Amerikanen er steeds netjes als winnaars uit en zijn het alle niet-Amerikanen die voor slechterik mogen spelen.

Wie echter niet genoeg krijgt van deze reeks wordt op deze schijfjes extra verwend met een Inside the Episode item van alle afleveringen waarbij je meer tekst en uitleg krijgt over de specifieke aflevering. Het hoogtepunt van de dvd-extra’s is echter de uiteenzetting onder de noemer From America’s First Fighting Ship to The Last Ship waarin je een overzicht krijgt van de schepen die de US Navy in zowel het heden als verleden in hun vloot mochten verwelkomen.

Vooral dat laatste extraatje geeft deze dvd-uitgave een extra meerwaarde. Wij kijken alvast uit naar seizoen vier.
Volg The Last Ship
Commitment