The Following is een Amerikaanse dramaserie van de zender Fox. De serie ging op 21 januari 2013 in première.
De beruchte seriemoordenaar Joe Carroll is ontsnapt uit de gevangenis en begint aan een nieuwe moorden, de FBI roept agent Ryan Hardy op om de zaak op te lossen. Hardy was verantwoordelijk voor het vastleggen van Carroll negen jaar geleden. Hardy kent hem beter dan wie dan ook. Maar de Ryan Hardy die Carroll oppakte jaren geleden is niet dezelfde man als vandaag. Hij is zowel fysiek als mentaal veranderd door het vorige nastreven van deze seriemoordenaar.
@Roeman: Helaas kan ik de serie nog niet laten vallen, want ik heb nog zes afleveringen te recappen tot het seizoen is afgelopen. Dus daar zit ik deze komende weken nog aan vast. En ik vind dat je je vergist. The Americans vind ik dan weer een juweeltje. Dat vind ik 1 van de beste, al dan niet de beste, nieuwe serie van dit jaar. Ik zou dat eens gaan volgen als ik jou was. Qua karakterontwikkeling, kleine details, script en (vooral) acteerwerk is het zeker een betere serie dan The Walking Dead.
Ik ben het eens met vv Herenmarkt, teveel followers die in seizoen opstonden.
Ik ga seizoen 2 ook een kans geven, hopelijk wordt seizoen 2 wat geloofwaardiger dan seizoen 1.
Zo gek als een deur. Wel erg goed gemaakt, en hij speelt het geweldig. Gaat weer de goede kant op met dit seizoen. Begint al meteen met een paar 'mooie' kills
Vevie, ik heb AHS gezien t/m aflevering 5 (ook BatB en OuaT heb ik afleveringen van gezien) en toen had ik er genoeg van. Het plot is zo duidelijk en de karakters, script en dialogen, tja je moet er van houden, ik blijf vinden dat ze de naam verkeerd gekozen hebben. Er is totaal niets horror aan. Maar series blijven ook hier een kwestie van smaak. Ik ken mensen die totaal niet van Sherlock houden. Ik persoonlijk vind dat onbegrijpelijk, maar het is wel een feit. Dat heeft alles met smaak te maken. Gelukkig maar anders zouden allemaal naar het zelfde en kjken en dan hadden we niets meer te kiezen ;-)
Zulke reacties zijn ook het beste; je kunt iets beter een eerlijke kans geven voordat je het meteen afschrijft. Wat wel voor The Following geldt is of je het nu een goede of slechte serie vindt, je kunt niet ontkennen dat het zeer ongeloofwaardig, onrealistisch en onlogisch is. Dit tweede seizoen is weer afschuwelijk en ik vind het nog steeds jammer dat Kevin Bacon zijn reputatie te grabbel gooit met deze serie, maar ik kijk het toch af.
De witte SUV zal zeker niet van Mike zijn. Ik denk eerder van Carrie Cooke...