The Blacklist is een Amerikaanse misdaaderie van de zender NBC. Deze serie ging in première op 23 september 2013.
's Werelds meest gezochte crimineel geeft zichzelf aan en biedt aan om iedereen aan te geven met wie hij ooit heeft gewerkt. Zijn enige voorwaarde is dat hij alleen werkt met de nieuwgeslagen FBI agent met wie hij geen connectie lijkt te hebben.
Ik denk nog steeds dat Red niet de vader is, Zo voorspel is the blacklist nooit geweest en hoop dat dat ook nooit zal komen.. misschien is hij juist degene die de brand heeft aangestoken en daarbij de ouders van liz vermoord heeft. Nu komt Berlin om daar wraak op te nemen.... Agh wordt nog wel even wachten voor we het echt weten!
Toen de serie begon was ik razend enthousiast. De spanning en het mysterie zitten er vanaf het begin gelijk goed in. Maar na een aflevering of 12 sluipt het vaste patroon er een beetje in. Elke aflevering weer een nieuwe terrorist/crimineel.
Toch blijft de serie boeiend genoeg om te blijven volgen. De relatie met agent Keen haar man en met uiteraard Reddington blijven je als kijker intrigeren.
Op naar seizoen 2!
Het is nog niet bekend wanneer en of RTL4 The Blacklist uit gaat zenden. De nieuwe aflevering wordt op 22 september in Amerika uitgezonden. De Duitse RTL gaat The Blacklist wel uitzenden in januari 2015...
Dat kan kloppen, in Nederland wordt seizoen 2 nog niet uitgezonden. Aangezien ik geen zin heb om hierop te wachten, download ik iedere week de afleveringen.