The 100 - Seizoen 4 (DVD)
9.5
Peter Rotthier geeft The 100 - Seizoen 4 (DVD) een 9.5.

The 100 - Seizoen 4 (DVD)

In de lente van dit jaar stonden er in een bekend mediaketen een aantal dvd’s van series in promotie. Een van die reeksen was The 100. Op MijnSerie had ik al heel wat positieve dingen over dit verhaal gelezen en het gegeven van 100 jeugdige delinquenten die terug naar de aarde gestuurd worden om te kijken of er opnieuw leven mogelijk is nadat de wereld door een nucleaire ramp onbewoonbaar was geworden.

Aangekomen op aarde werd het al snel duidelijk dat er nog heel wat leven op de aardbol rondliep. Een groot aantal overlevenden hadden zich gegroepeerd in stammen en leefden zoals in de oertijd. Een kleine groep had zich verschanst in een oude legerbasis en bleek jaren later niet bestand te zijn voor de nucleaire neerslag zodat ze niet meer buiten konden zonder een beschermingspak.

Er ontstaat een strijd tussen de nieuwkomers en de bewoners. Voor die eersten is strijden echter een nieuw gegeven want na hun geïsoleerd leventje in de ruimte, blijkt de aarde een echte wildernis te zijn waar overleven belangrijk geworden is.

In het begin van het tweede seizoen worden de overlevenden van de honderd pioniers vervoegd door hun mede ruimtebewoners en die willen al snel de leiding op zich nemen. Zo ontstaat er heel wat spanning tussen hen die er voor zorgt dat gesmede overeenkomsten en plannen met de plaatselijke stammen geregeld op de helling komen te staan.

[image-80484]

Zowel in seizoen drie als vier bouwen de makers de reeks op rond de diverse confrontaties tussen de vele belangrijke personages die deze actiereeks rijk is. Dit in combinaties met de diverse uitdagingen waar zowel de indringers als de lokale bevolkingsgroepen komen voor te staan zorgt er voor dat The 100 na vier seizoen nog steeds staat als een huis. De personages die het al vier seizoenen uithouden zijn goed uitgewerkt en de acteurs en actrices die hen gestalte geven, kwijten zich meer dan behoorlijk van hun taak.

De dvd’s die tot op heden van de reeks zijn uitgebracht, zorgen nog voor een extra meerwaarde door de vele extra’s die telkens toegevoegd werden. De dvd-versie van het vierde seizoen bevat maar liefst acht extra’s en dat is voor een dvd-uitgave behoorlijk veel in serieland. Als fan krijg je hierbij een unieke gelegenheid om achter de schermen te kijken van dit verhaal. De interessantste items hierbij zijn het dagboek van Jasper (Devin Bostick – Being Erica), een overzicht van de stunts uit het vierde seizoen en de Battle Test.

We kunnen dan ook alleen maar besluiten dat we opnieuw een top-dvd gekregen hebben uit deze reeks die voor de fans een echte must have is. The 100 is niet alleen een van de sterkste reeksen van de laatste jaren ook de dvd versies van de serie zijn meer dan de moeite waard door de vele interessante extra’s.

Over de auter, Peter Rotthier

Peter Rotthier
Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Bekijk profiel van Peter Rotthier