9
Lucas Verbunt geeft "Short Circuit - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door Lucas Verbunt op 25 mei 2020.
3
0

Short Circuit - Seizoen 1

Zo onderhand iedereen is opgegroeid met Disneyfilms. Menig volwassen persoon kijkt nog steeds met bewondering naar de favoriete Disney animatie uit zijn of haar jeugd. Ook ik ben een groot Disneyfan. Vooral de zogeheten 'Disney classics' vind ik fantastisch. Toen ik deze serie met korte geanimeerde films langs zag komen op Disney+ was ik dan ook meteen verkocht.

Short Circuit is een verzameling van korte geanimeerde filmpjes. Elk filmpje duurt zo'n twee minuten en vertelt in die korte tijd een verhaal. Elk filmpje is gemaakt door een ander, nieuw talent. De serie is dan ook bedoeld om nieuwe creatievelingen een kans te geven hun talent te laten zien. De 'shorts' worden gekenmerkt door hun niet-gangbare animatiestijl en experimentele aard.

Als je een uurtje niks te doen hebt en in het bezit bent van een Disney+ abonnement, klik dan eens op Short Circuit.

Dit was zo'n fantastische verassing. Als je een uurtje niks te doen hebt en in het bezit bent van een Disney+ abonnement, klik dan eens op Short Circuit. Ik kreeg zo'n fijn, hartverwarmend gevoel van deze filmpjes. De verschillende animaties zijn prachtig en super origineel. Het is zo knap hoe in slechts honderdtwintig seconden een compleet verhaal verteld kan worden. Een verhaal waar je in mee leeft en wat je emoties laat voelen.

De veertien shorts gaan over verschillende dingen en kaarten verschillende onderwerpen aan. De een realistisch, de ander magisch. Onderwerpen als jeugd, verliefdheid, het rouwproces, racisme, dierenwelzijn, de dood en de kracht van ontdekking komen aan bod. Het ene filmpje heeft een kind in de hoofdrol, de ander een volwassen stel. Het is ontzettend veelzijdig en heeft voor ieder wat wils.

© Disney+

Het is misschien niet de meest voor de hand liggende serie om te kijken. Of het echt een serie in de traditionele zin van het woord is, weet ik niet. Maar het wordt zo gecategoriseerd. Dat is maar goed ook, want daarom kan ik deze recensie op deze website plaatsen. Daarmee heb ik hopelijk iedereen overtuigd om een paar (of alle) shorts te gaan bekijken.

Van mij krijgt deze collectie een prachtige 9.0!
Volg Short Circuit
Fetch