Resident Evil (2022) is een Amerikaanse horrorserie te zien bij Netflix. De serie ging in première op 14 juli 2022.
Resident Evil (2022) speelt zich af over twee tijdlijnen. De eerste daarvan betreft de veertienjarige zussen Jade en Billie Wesker die naar New Raccoon City verhuizen. Ze komen tot het besef dat hun vader duistere geheimen verbergt die de wereld zouden kunnen vernietigen. De tweede tijdlijn vindt plaats over een decennium in de toekomst, waar nog maar 15 miljoen mensen over zijn, met meer dan 6 miljard dieren en mensen die besmet zijn met het T-virus. Het volgt Jade, nu dertig, in haar pogingen om te overleven in deze wereld.
Het begon goed, maar daalde gaanderweg af naar het slechte niveau wat we steeds vaker zien bij Netflix Originals de laatste tijd. Het is een tienerdrama met af en toe wat zombies. Doet totaal geen eer aan de gamereeks. Zonde.
Serie kijkt lekker weg. Weet niet veel meer van de verhaallijn van de games. Dus durf niet te vertellen of de serie hieraan trouw blijft. Wel goede actie en acteurs.