Person of Interest is een Amerikaanse misdaadserie van de zender CBS. De serie ging in première op 22 september 2011.
Een miljardair-softwaregenie genaamd Harold Finch creëert een machine voor de overheid die is ontworpen om terreurdaden te detecteren voordat ze kunnen plaatsvinden, door de hele wereld te bewaken via elke mobiele telefoon, e-mail en bewakingscamera. Finch ontdekte dat de machine alles ziet, potentiële terroristische daden en geweldsmisdrijven waarbij gewone mensen betrokken zijn. Toen de regering gewelddadige misdaden tussen normale mensen als "irrelevant" beschouwde, bouwde Finch een achterdeur in het systeem die hem het burgerservicenummer geeft van een persoon die betrokken is bij een toekomstige gewelddadige misdaad, zodat hij kan handelen. Samen met John Reese, een ex-CIA-agent, werken de twee in het geheim om gewelddadige misdaden te voorkomen voordat ze kunnen plaatsvinden. Uiteindelijk leiden hun activiteiten ertoe dat ze worden opgejaagd door de politie van New York, CIA-agenten die Reese achtervolgen die als dood werd vermeld, een computerhacker genaamd Root die toegang wil tot de Machine, en overheidsfunctionarissen die alle kennis van de Machine willen behouden. een compleet geheim.
kan iemand min vertellen of het nu ook echt stop person of interest. Iets wat ik zo zonde zou vinden ik zelf heb heel seizoen 4 nog te kijken maar toch, als het stopt kijkt het toch anders
Volgens mij dacht ik ergens te hebben gelezen dat de serie, mocht ie gecanceld gaan worden (wat ik overigens niet denk), nog bij een andere zender ondergebracht kon worden omdat de serie onder contract staat bij Warner Bros en niet bij CBS.
Van deze serie gaan we dus nog wel even plezier hebben.
Person of interest is in seizoen 1 misschien een beetje teveel van hetzelfde, maar in seizoen 2 gaan ze helemaal los. Mijn favoriete serie van het moment.
Dan heb je niet goed opgelet na die aflevering.
Heb je de aflevering gemist waar Reese compleet kapot is en tijd nodig heeft om daar overheen te komen. Of misschien de aflevering van Finch voordat hij Reese überhaupt heeft ontmoet? Of de aflevering met Shaw en haar flashbacks. Of de aflevering waar je te weten komt wat Root heeft gedaan voordat ze te weten kwam over de machine.
Dat zijn toch allemaal aardig persoonlijke afleveringen. Niet alle afleveringen kunnen persoonlijk zijn want ze moeten natuurlijk ook het verhaal verder afwerken.
Het verhaal is tevens absoluut niet ongeloofwaardiger geworden. Het valt allemaal correct op zijn plaats naar mate de afleveringen vorderen.
Samaritan, Norhtern Light, Collier met zijn Vigilance, Decima, Root & de machine.
Deze serie zit zo goed in elkaar, vernieuwen daarnaast constant en casten doen ze erg goed. Zeer ondergewaardeerd door het grote publiek, laat Veronica gauw meer seizoenen uitzenden zodat de mensen om me heen snappen waar ik het over heb.
Inmiddels beide seizoenen bekeken. Wat een verschrikkelijk goede serie. Ik heb elke aflevering met heel veel plezier bekeken en kan niet wachten op seizoen 3. Wat mij betreft een van de beste series van 2013. Nu lekker af en toe een herhaling pakken op tv.
http://seriable.com/person-of-interest-cancelled-renewed-season-5/
Van deze serie gaan we dus nog wel even plezier hebben.