Peter Rotthier geeft "Peacemaker - Seizoen 1 (DVD)" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 19 augustus 2023.
6
0

Peacemaker - Seizoen 1 (DVD)

De dvd-release van het eerste seizoen van Peacemaker bevat naast de acht afleveringen ook heel wat extra content.

De heldenserie Peacemaker (2022) werd al vlug bedacht met een tweede seizoen. Wanneer dat echter op de buis gaat komen is nog koffiedik kijken. Fans van de serie zullen waarschijnlijk pas in 2025 of 2026 kunnen genieten van dat tweede seizoen.

Ondertussen kunnen zij echter wel genieten van de dvd/blu-ray-versie van het eerste seizoen. En gelukkig heeft men nog kosten nog moeite bespaard om van deze uitgave een echt zoethoudertje te maken.

Peacemaker (2022)
© HBO Max

Het verhaal van Peacemaker nog even samenvatten voor wie de serie zelf gemist heeft: Peacemaker die zijn opwachting maakte in de remake van de film Suicide Squad wist ter nauwer nood het einde van die film te halen. Bij het begin van de serie die rond zijn personage opgebouwd werd, is hij dan ook nog niet helemaal hersteld van zijn verwondingen. Toch wordt hij al opnieuw ingelijfd bij een geheim gezelschap om de strijd tegen het onrecht aan te gaan.

Peacemaker is een superheldenserie zoals er de dag van vandaag dertien in een dozijn zijn. Voor de ene kijker mogen ze een zender maken die 24 op 24 superheldenseries uitzendt, terwijl voor Jan Modaal een of twee van deze series voldoende is om jaarlijks bevredigd te worden. Toch heeft Peacemaker enkele pluspunten die de serie net iets boven het gemiddelde laat uitstijgen.

Allereerst is er de fantastische soundtrack die liefhebbers van het iets hardere genre zeker zal aanspreken. Die soundtrack is bij momenten heel subliem geïntegreerd in de serie. Daarnaast is er ook John Cena die gestalte geeft aan Peacemaker. Een topacteur zal de man nooit worden. Maar het is misschien net door die houterigheid dat de in de serie verwerkte grappen tot hun recht komen.

Peacemaker (2022)
© HBO Max

Tot slot nog even iets over de extra's waarop de kopers van de dvd of blu-ray getrakteerd worden. Die zijn in groten getale aanwezig en zorgen voor heel wat extra kijktijd. Een greep uit die extra's: Making the World Safe for Violence: Peacemaker’s Team, Bad Daddy Issues: Peacemaker’s Search for Inner Peace, Peacemaker: Under the Helmet, 7 Project Butterfly Team Member Breakdowns, On Set with Steve Agee, Dramatic Comic Book Readings with Chukwudi Iwuji, Gag Reel, Unlocking the Quantum Unfolding Storage Area, Peacemaker and Vigilante: BFFs, So What Do You Really Think of Peacemaker?, Danielle Brooks Explains the DC Universe, Keep the Tweets, Dance for Peace en How to Properly Give a F*ck!
Volg Peacemaker (2022)
It's Cow or Never
It's Cow or Never