8
Selena van der Tholen geeft "Kerstgezel.nl - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Selena van der Tholen op 8 januari 2021.
3
0

Kerstgezel.nl - Seizoen 1

Ik ben naar Kerstgezel.nl gaan kijken door een vergelijkbare film op Netflix: Holidate. Toen ik de trailer keek van de nieuwe dramaserie van omroep MAX kwam het concept mij toch wel bekend voor. Ik was erg benieuwd naar de langere en Nederlandse versie van het idee, daarom dus toch maar begonnen met deze miniserie.

Op 10 december startte omroep MAX met het uitzenden van de eerste aflevering. De miniserie van vier afleveringen werd precies in de periode van de feestdagen uitgezonden. De eerste aflevering trok maar liefst 1.1 miljoen kijkers. Een goed moment voor mij om ook maar te beginnen aan de serie.

De vriend van Noor Bloem (Juliette van Ardenne, Smeris) maakt het uit en niet alleen dat, hij was ook haar baas. Het resultaat: ze werd ook meteen ontslagen. En dat allemaal vlak voor kerst. Hij zou nog meegaan naar haar familie en ze eindelijk ontmoeten. Noor kan het niet over haar lippen krijgen om te vertellen dat het uit is dus verwikkeld ze zichzelf in een web van leugens voor haar familie. Samen met haar twee beste vrienden richten zij een bureau op om mensen te vergezellen tijdens de periode van de feestdagen. Kerstgezel.nl zorgde ervoor dat mensen iemand mee konden nemen naar een borrel, bingo of gewoon gezellig een kopje koffie drinken. Om dit drukke baantje tijdens de feestdagen te kunnen doen, laat Noor haar familie denken dat ze op vakantie is met haar toenmalige vriend. Als haar vader in het ziekenhuis terecht komt door een ongelukkige val moet Noor wel voor haar familie kiezen.

De serie is een echte typische dramaserie, in een kerstjasje. Normaal gesproken zijn kerstfilms en series heel zoetsappig en romantisch. Hier valt dat echt reuze mee, Kerstgezel.nl geeft juist een hele realistische blik op de feestdagen. Ook eenzaamheid wordt in de serie veel aan het licht gebracht, iets wat in de realiteit ook veel voor komt. Na afloop ook goed te vergelijken met de Netflix film: Holidate. Het grootte verschil is aan de ene kant de zoetsappige en romantische kerstfilm en aan de andere kant een nuchtere realistische dramaserie. Het is maar net wat je leuk vindt en waar je op dat moment zin in hebt natuurlijk.

De miniserie heb ik tijdens de kerstvakantie lekker kunnen kijken. Ik vond het wel jammer dat het zo kort was, had er zeker langer naar kunnen kijken! Aan het einde van de serie roepen Noor en haar vrienden nog “tot volgend jaar!”. Of dit een teken is dat we volgend jaar van een seizoen twee kunnen genieten, is niet duidelijk. Nog even afwachten dus.
Volg Kerstgezel.nl
Oud of nieuw
Oud of nieuw