Jericho is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender CBS. De serie ging in première op 20 september 2006.
Jericho draait vooral om de families van burgemeesterszoon Jake Green, mysterieuze vreemdeling Robert Hawkins en de andere inwoners van Jericho. Zij moeten samen improviseren om te overleven, volledig op zichzelf aangewezen in een postapocalyptische samenleving (zonder overheid of openbare voorzieningen). Ondertussen proberen ze het mysterie op te lossen wie er verantwoordelijk was voor de nucleaire aanvallen. Terwijl er een nieuw, totalitair regime opstaat dat steeds meer macht vergaart, vinden Hawkins en Green de bewijzen dat de nucleaire aanval een staatsgreep was door krachten binnen de Amerikaanse overheid zelf. Daardoor escaleert de situatie tot de "Tweede Amerikaanse Burgeroorlog", deze keer niet Zuid tegen Noord, maar Oost tegen West.
Het duurde even voor ik in deze serie zat, maar na de eerste paar afleveringen begint het verhaal te lopen en raak je eraan verslaafd. Eeuwig zonde dat deze serie is stopgezet. De serie liep te ver op z'n tijd vooruit. Hij had nu prima tussen TWD, Terra Nova en Falling Skies gepast, en was dan waarschijnlijk zelfs koploper geweest.
Ik vond seizoen 1 super. Helaas hebben ze hem door te weinig kijkcijfers van de buis af moeten halen. Daarom hebben ze seizoen 2 af moeten kappen. Dat is inderdaad erg jammer...
Echt het idee was super, eerste seizoen was ook geweldig. Op voorspraak van de fans hebben ze besloten om er nog een einde van te maken van 6 afl. helaas was dit echt slecht.