7.5
Ron Schoonwater geeft "Gangland Undercover - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Ron Schoonwater op 23 december 2017.
1
0

Gangland Undercover - Seizoen 2

Gangland Undercover vertelt het waargebeurde verhaal van de gearresteerde drugsdealer Charles Falco (Damon Runyan, Star Trek: Discovery). De serie, gemaakt door Stephen Kemp, is gebaseerd op Falco's memoires ‘Vagos, Mongols, and Outlaws: My Infiltration of America’s Deadliest Biker Gangs’. Het eerste seizoen was redelijk, maar niet meer dan dat. Het seizoen had maar zes afleveringen en dat bleek veel te kort om het verhaal goed te vertellen. Het was te fragmentarisch en ging regelmatig van de hak op de tak. Seizoen 2 heeft de fouten van het eerste seizoen goed weggepoetst. Grootste nadeel van de serie is dat er geen vervolg meer komt. Dat is erg jammer, want dit seizoen en het verhaal verdienen eigenlijk meer.

Gangland Undercover
© History

Na zijn eerste succesvolle infiltratieklus bij de motorbende Vagos zit Falco nu in getuigenbescherming. Hij werkt bij een garage en leeft zijn troosteloze leven. Falco leert in deze periode serveerster Sarah Jane (Hannah Emily Anderson, Shoot The Messenger) kennen. Haar ambitie om kunstenares te worden wordt doorkruist door haar avontuur met Falco. Falco komt op het kruispunt te staan om te kiezen tussen een normaal leven met Sarah of een nieuwe infiltratieklus bij een criminele motorbende. Falco kiest

Seizoen 2 heeft de fouten van het eerste seizoen goed weggepoetst.

voor het laatste, maar neemt Sarah onbewust mee in het gevaar.

De motorbende waar Falco bij moet infiltreren is de gevaarlijke Outlaws. De afdeling die onder leiding staat van de brute, onverschrokken The Devil (prima rol van Stephen Eric McIntyre, Cashing In). Samen met undercoveragenten Bullet (Thomas Mitchell, Murdoch Mysteries) en Meredith (Joanne Boland, Copper) gaat Falco de strijd aan. Als blijkt dat Bullet en Falco alleen deel kunnen nemen aan de Outlaws als zij een eigen afdeling beginnen zijn er meer mensen nodig. De keuze valt op sulletje Sputnik (Christian Bako, Dirk Gently's Holistic Detective Agency) en op een oude vijand van Falco. Niemand minder dan voormalig Vagos-lid Darko (Ian Matthews, Orphan Black).

Gangland Undercover
© History

Een serie over motorbendes wordt tegenwoordig direct gekoppeld aan de succesvolle serie Sons Of Anarchy. Het eerste seizoen kon daar niet aan tippen, maar de kwaliteit van dit tweede seizoen komt in de buurt. De harde wereld achter motorclub de Outlaws, vol met geweld en drugs, wordt goed in beeld gebracht. Natuurlijk is een deel van de spanning weg omdat het bekend is dat Falco het overleeft. Toch is er meer dan voldoende te genieten. Ondanks dat het soms voorspelbaar en zeker geromantiseerd en gedramatiseerd is heeft Gangland Undercover met dit tweede seizoen bewezen een goede serie te zijn. Helaas zien de geldschieters dat anders en moeten we het nu met een open einde doen. Laat dat je er niet van weerhouden om de serie te gaan kijken als je van dit soort series houdt.
Volg Gangland Undercover
The Devils Patch
The Devils Patch