Camping (US) - Eerste aflevering
8
Peter Rotthier geeft Camping (US) - Eerste aflevering een 8.

Camping (US) - Eerste aflevering

Hoe kun je een nieuwe serie beter beginnen dan met Jennifer Gardner (Alias) die door het beeld springt? In Camping kruipt ze in de huid van Kathryn die samen met haar man Walt (David Tenant, Doctor Who) en een aantal vrienden hun intrek nemen op een camping. De trip is georganiseerd om Walts vijfenveertigste verjaardag te vieren. Katrhyn heeft een volledig programma uitgestippeld voor deze vierdaagse. Dat er een en ander mis gaat lopen, voel je dan ook al vlug aankomen.

De aanzet van Camping geeft natuurlijk nog niet alle geheimen prijs. Die eerste aflevering is vooral een kennismaking met de personages die ons gedurende acht weken, al dan niet, zullen begeesteren in deze remake van een Britse serie van enkele jaren geleden. Vergelijken wordt echter niet mogelijk daar ik die versie nooit gezien heb.

HBO heeft voor Camping wel een leuke cast weten samen te stellen. Naast Gardner en Tenant maken ook Juliette Lewis (Secrets And Lies) , Chris Sullivan (The Knick) en Brett Gelman (Stranger Things) hun opwachting samen met nog een aantal in Europa iets minder bekende acteurs en actrices.

Zo’n eerste aflevering geeft niet altijd weer of de serie voldoende potentie heeft om de kijker lang te boeien. De pilot van Camping laat toch al meteen in zijn kaarten kijken zodat de kijker alvast te weten komt dat er wel wat staat te gebeuren in deze humoristische dramaserie. De aankomst op de camping en de kennismaking met de eigenares spreken voor zich net als enkele andere gebeurtenissen in deze debuutaflevering.

Camping (US)
© HBO

Daarnaast kun je zeggen dat het personage van Gardner alle aandacht opeist. Voor ons niet gelaten want Gardner is nog steeds een plaatje en mag nog steeds gezien worden. Het ietwat chaotische personage dat ze hier vertolkt weet ze perfect neer te zetten. Haar reacties op bepaalde gebeurtenissen zullen zeker voor een glimlach zorgen bij de kijker maar echt bulderen zal je niet gaan doen, behalve misschien bij het laatste beeld van deze pilot.

De start van Camping is alvast geslaagd te noemen. Nu wordt het afwachten of het de komende weken verder evolueert en of de ontwikkeling van enkele personages tijdens de eerste aflevering zich positief verder zet. Het potentieel is in elk geval aanwezig. Nu kunnen we alleen maar hopen dat het er uitkomt.

Over de auter, Peter Rotthier

Peter Rotthier
Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Bekijk profiel van Peter Rotthier