Bates Motel is een Amerikaanse mysterieuze dramaserie van de zender A&E. De serie ging in première op 18 maart 2013.
Bates Motel geeft de kijkers intieme kennis van hoe de zestienjarige Norman Bates zich, op basis van zijn jeugd en onder invloed van zijn dominante moeder Norma, ontwikkeld door zijn tienerjaren. Vervolgens begint Norman zijn gedrag te vertonen en langzaam verandert hij in het dorpje, dat duisteren geheimen heeft. En uiteindelijk groeit Norman uit en ontspoort hij tot de meest beroemde seriemoordenaar in een dorpje van Noord-Californië.
S4. A 1&2. Wat een fantastisch begin weer van deze serie. Je gaat meteen het diepe in. Ik moet soms ook echt lachen om Norma, die weergaloos wordt geacteerd. Feestje! David
Ik ga m zometeen kijken, wat ik enigszins al overtuigend vind is de gelijkenis van de hoofdacteur met Anthony Perkins, gezien de trailer, vind ik persoonlijk nogal belangrijk, als de maker ons terug wilt nemen naar de oorsprong van het Originele verhaal, de filmversie met Vince Vaughn was gewoon saai.Persoonlijk mis ik Perkins wel als Norman Bates, het wel meer Psycho-films willen zien.
Dit seizoen pakt eindelijk de rust die het nodig heeft. Alle karakters ontwikkelen op een rustige manier en het slot (+ de flashback van Norman/Norma) van aflevering 6 waren echt van toegevoegde waarde. Daar komt bij dat er fantastisch wordt geacteerd door ms. Farmiga en onze 'Psycho'. Bates Motel is echt een underdog in de seriewereld en ben zeer benieuwd naar de volgende vier aflevering plus seizoen 5.
Ik vond seizoen drie iets minder. Het zwalkte wat meer, was minder evenwichtig en consistent. Maar dit seizoen zijn ze weer helemaal terug op het niveau van seizoen 1
ik ben benieuwd,, ken het allemaal nog niet. net de eerste aflevering gezien en vind hem nog wat saai, maar ik wacht nog een paar delen voor ik beslis of ik stop