8.5
Sam Blaauboer geeft "Attack on Titan - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door Sam Blaauboer op 4 Oktober 2017.
0
0

Attack on Titan - Seizoen 1

“In het fictieve jaar 845 onstaat er chaos in het Shiganshina-district waar de jonge Erin Yeager samen met zijn geadopteerde zus, Mikasa Ackermann en zijn ouders woont. Alles stond stil wanneer de Colossal Titan over de muur keek”. Attack on Titan is een Japanse anime gebaseerd op de manga van Hajime Isayama. Het verhaal speelt zich af in een donkere fantasie wereld waar de mens bijna tot uitsterven is bedreigt. Hun laatste middel om te overleven is een gigantische muur van zo’n 60 meter die hun beschermd van de dingen buitenaf. Wat zich buiten de muren afspeelt komt dicht in de buurt van een horrorverhaal.

Attack on Titan
© MBS

Het verhaal focust zich rond Eren Yaeger (Bryce Papenbrook, Sword Art Online series), zijn adoptieve zus Mikasa Ackermann (Trina Nishimura, My Hero Academia), en hun jeugdvriend Armin Arlelt (Josh Grelle, Psycho Pass). Hun levens worden voor altijd veranderd na het verschijnen van de Colossal Titan die de vernietiging van hun woonplaats en de dood van Erin en Mikasa hun moeder veroorzaakte. De drie sluiten zich aan bij de Scout Regiment, een elite groep soldaten die buiten de muren vecht voor de mens zijn overleving, en maken de belofte om wraak te nemen en het terugwinnen van de wereld van de Titans.

Geen flauwekul of zoetsappige dingen

De anime begint al gelijk met een goede opening. Geen flauwekul of zoetsappige dingen. Iedereen kan op elk moment sterven en dat zal vaak gebeuren in deze serie. Het verhaal speelt zich af in een wereld waar technologie zoals wij dat kennen nog niet bestaat. We zien hoe nieuwe strategieën uit de kast worden gehaald om de Titans te verslaan en hoe dit soms enorm de mist in kan gaan. De serie komt met geweldige achtergrond verhalen van sommige karakters, dit brengt het verhaal voor mij naar een volgend niveau. Niet alleen moeten focussen op de rode-draad, maar ook wat er achter zit.

Attack on Titan
© MBS

Als je de manga hebt gelezen, dan is het kijken van seizoen 1 nogmaals een echte aanrader. Je weet dingen die je nog niet hoort te weten en dit zorgt ervoor dat je op andere dingen gaat letten. Al met al, is Attack on Titan zeker een van mijn favoriete series. Ook al kan het op sommige punten iets beter, zoals de snelheid van het verhaal. De duistere, met fantasierijk gevulde wereld vol met mysterie, het super geschreven verhaal en de animatie zorgen er allemaal voor dat ik het zeker voor een 12de keer ga kijken, gevolgd door het iets mindere, maar alsnog goede 2de seizoen.
Volg Attack on Titan
Final Chapter (First Part)
Final Chapter (First Part)