8
MatthijsvA geeft "The Flash - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door MatthijsvA op 19 februari 2015.
0
0

The Flash - Eerste aflevering

Geloven in het onmogelijke. Dat vraagt Barry Allen, hoofdpersoon in The Flash, van de kijkers. Het onmogelijke gebeurt namelijk bij hem zelf als hij op een avond geraakt wordt door de bliksem. Maandenlang ligt de jongeman in coma en als Barry daaruit ontwaakt, blijkt dat hij de snelste persoon op aarde is geworden. Met een rood pak aan rent hij door de straten van Central City als ‘The Flash’.

Op het eerste gezicht lijkt Barry Allen een normale man. Maar zijn jeugd was niet zoals die van iedereen. Wanneer Barry, die nu als onderzoeker bij de politie werkt, elf jaar is, wordt zijn moeder vermoord. Hij is de enige die de moord heeft gezien en hij verteld iedereen dat zijn moeder is vermoord door een gele flits. Het klinkt als een ongelooflijk verhaal, maar Barry weet zeker dat hij dat heeft gezien. De politie vindt het verhaal maar onzin en verdenkt zijn vader van de moord. Daardoor zit zijn vader, zelfs jaren later nu Barry volwassen is, nog steeds in de gevangenis. Vanaf dat moment heeft Barry maar één doel in zijn leven: de moordenaar van zijn moeder vinden en daardoor zijn vader vrij krijgen uit de gevangenis.

In The Flash zie je dat door het gemis van zijn ouders Barry is opgevoed door Joe West. Joe is detective bij de politie in Central City en werkt daarom ook samen met zijn pleegzoon. Iris is de dochter van Joe en zij gaat heel goed om met Barry. Het voelt voor hun alsof ze echt broer en zus van elkaar zijn. Alleen merk je als kijker gelijk dat Barry iets meer voor Iris voelt dan dat zijn ‘zus’ denkt…

Nu Barry de snelste persoon op aarde is gaat hij dus door het leven als The Flash. Maar weinig mensen weten dat hij over die snelheid beschikt. Joe en de onderzoekers van Star Labs weten van zijn geheim. Met de hulp van die onderzoekers leert Barry beter om te gaan met zijn snelheid. Hij wilt zijn snelheid gebruiken om slechteriken in Central City op te pakken. Op die manier gaat hij proberen om uiteindelijk die gele flits, de mysterieuze moordenaar van zijn moeder, te vinden en gerechtigheid voor zijn vader te krijgen.

CW heeft nu na Arrow met The Flash een nieuwe superheldenserie te pakken. De series kennen daardoor heel wat overeenkomsten. The Flash staat als serie op zich zelf maar voor de fans van Arrow is het extra leuk dat de hoofdpersonages van die serie ook af en toe opduiken in Central City van The Flash.

Naarmate het verhaal over The Flash vordert, wordt het eigenlijk steeds interessanter. Je krijgt steeds meer te weten over de verschillende personages en Barry blijft op zoek naar antwoorden over de dood van zijn moeder. Hij zal daarmee niet stoppen voordat hij gerechtigheid voor zijn vader heeft gekregen.

Elke dag maakt Barry wel gebruik van zijn snelheid en helpt daarmee dus de politie om veel zaken op te lossen. Ondertussen moet hij zijn geheim wel echt geheim weten te houden. Maar inwoners van Central City zien steeds vaker een rode streep door de straten van de stad heen flitsen waardoor de geruchten over ‘het onmogelijke’ steeds toenemen. Barry is het levende bewijs dat het onmogelijke bestaat en daardoor groeit de wil om te laten zien dat hij als elf jarig jongetje gelijk had over de moordenaar van zijn moeder en het bestaan van iets onmogelijks.

Het begin van The Flash is veelbelovend. Het verhaal zit goed in elkaar en het smaakt vanaf het begin af aan al naar meer. Ook de acteerprestaties zijn vanaf de start prima. Een tweede seizoen is al besteld dus CW heeft vertrouwen in deze serie. De verwachtingen zijn dus hoog, maar als The Flash het niveau van de eerste afleveringen vast kan houden, dan heeft CW naast Arrow met The Flash een nieuwe superheldenserie in huis die erg populair kan worden.
Volg The Flash (2014)
A New World (4)
A New World (4)