Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
5
0
Bekijk stemmen

Nieuw: Bewerk serie informatie

Vandaag is er een grote update online gezet. Het is namelijk vanaf nu mogelijk om als ingelogde gebruiker serie informatie te wijzigen. Zo kan je nu trailers toevoegen aan je favoriete serie of de omschrijving aanpassen. Alles zal gecontroleerd om er voor te zorgen dat het de juiste informatie bevat. Hierdoor kan het wel eventjes duren voordat je wijzigingen zijn doorgevoerd.

Wat kan je allemaal bewerken?
Op dit moment kun je het volgende aanpassen: de duur van de afleveringen, het land van afkomst, de zender, genres, trailer, synoniemen en de beschrijving. Later zal het ook mogelijk worden om informatie per afleveringen en acteur info aan te passen. Eerst willen we bekijken of dit goed werkt voordat we verder gaan.

Hoe kan je het bewerken?
Je kunt informatie bewerken door naar de serie toe te gaan en met je muis over het info blok te gaan. Er verschijnt dan de tekst "Bewerk content" links onder in het blok, naast "Meer lezen". Door erop te klikken opent zich een popup met daarin de vraag wat je wilt bewerken. Door op "starten" te drukken kan je de geselecteerde informatie bewerken.

Waarom is dit een grote update?
Voor de gebruiker is het niet een hele grote update omdat er een paar popups bij zijn gekomen. Echter is er een heel moderator (nakijk) systeem gebouwd zodat meerdere mensen het kunnen controleren. Hoe meer moderators er zijn, hoe sneller de nieuwe informatie gecontroleerd wordt en online wordt gezet. Ook is het voor de moderators mogelijk om mensen te blokkeren voor het bewerken van gegevens als ze bijv. teveel foutieve informatie bewerken. Gebruikers moeten daarvan op de hoogte worden gebracht etc. Dit alles maakte het tot een erg groot en ingewikkeld proces.

Moderators
Op dit moment is er één moderator, namelijk ikzelf. Ik ga dit eerst alleen doen om eventuele bugs eruit te halen en te kijken hoe het loopt. Het is over een paar weken wel de bedoeling dat er meerdere moderators bij komen. Dus als jij je geroepen voelt om je aan te melden als moderator, heel graag, en laat het mij dan weten. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat MijnSerie het beste serie platform blijft.

Verder ben ik natuurlijk erg benieuwd wat jullie er van vinden. Want zonder jullie is er geen MijnSerie en zal er ook geen informatie worden aangepast. Ook ben ik benieuwd welke informatie jullie nog meer graag zouden aan kunnen passen. Laat het hieronder weten in de reacties. Alvast bedankt!
Leuk?
5
0
Bekijk stemmen

Reacties (14)

avatar_anonymous
04 mrt 2016 13:43 -
Goed bezig.

Ik zou het ook fijn vinden als we in de toekomst halve punten kunnen geven. Vaak twijfel ik bij een serie als het een 7 of 8 waard is. Het zou dan fijn zijn als je een 7.5 kunt geven :)
Reageer
avatar_BingingBirgit
04 mrt 2016 13:53
Je kunt natuurlijk altijd een beetje sjoemelen met de cijfers die je per seizoen geeft. Dan kom je uiteindelijk ook op een 7,5 uit ;)
Reageer
avatar_Petertjuh4
04 mrt 2016 14:07
Lijkt me inderdaad ook handig om halve punten te geven, dat ik met een omweg op een half moet uit komen, is een beetje omslachtig toch? :)
Reageer
avatar_anonymous
04 mrt 2016 14:12
ja dat kan natuurlijk, maar wat als er maar één seizoen is ;)
Reageer
avatar_BingingBirgit
04 mrt 2016 14:19
Ja, is misschien een beetje omslachtig. En het kan inderdaad niet als er maar 1 seizoen is. Toen er onderzoek is gedaan naar het cijfer geven is besloten om het geven van halve punten niet mogelijk te maken omdat je de gebruiker dan twintig keuzemogelijkheden geeft, wat het stemmen moeilijker maakt.

https://www.mijnserie.nl/forum/1-mijnserie-features-bugs-development/695/
Reageer
avatar_CC11
04 mrt 2016 14:55
Ik heb het in de enquëte die ik gisteren heb ingevuld ook al voorgesteld om dit "probleem" op te lossen door de leden die dat wensen de mogelijkheid te geven om een score per aflevering te geven. Dit zou alvast het euvel verhelpen als de serie maar uit één seizoen zou bestaan.
Reageer
avatar_Petertjuh4
04 mrt 2016 14:09 -
Leuke update, ik wil me wel aanmelden om een moderator te zijn!
Reageer
avatar_anonymous
04 mrt 2016 14:11 -
Ik wil ook wel moderator worden
Reageer
avatar_Mandy1966
04 mrt 2016 16:24 -
Ik vind dit een geweldige update.
Reageer
avatar_anonymous
05 mrt 2016 11:49 -
kan je ook series toevoegen ? want bijvoorbeeld Taboo staat er nog niet tussen.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZYAQSlIhM4

http://www.imdb.com/title/tt3647998/?ref_=ttmd_md_nm
Reageer
avatar_Mandy1966
05 mrt 2016 12:06
Je kunt hier zelf series toevoegen: https://www.mijnserie.nl/beheer/serie_toevoegen/
Reageer
avatar_Hangmat
06 mrt 2016 15:36 -
Goede update! :-)
Reageer
avatar_sonnetje9
06 mrt 2016 17:34 -
Ja leuke update! :)
Reageer
avatar_Rowi
06 mrt 2016 21:15 -
Geweldig!!! Ik zelf zou graag uitzendingsdata willen toevoegen van sommige tekenfilmseries. Die van thetvdb zijn daar geblokkeerd, waardoor je op MijnSerie niet kunt afvinken.
Reageer