7
Helgoned geeft "NCIS: New Orleans - Seizoen 3 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 26 Oktober 2018.
0
0

NCIS: New Orleans - Seizoen 3 (DVD)

Dit derde seizoen is een verbetering ten opzichte van het degelijke vorige seizoen. Er zijn twee langer lopende verhaallijnen, er is genoeg actie en de personages krijgen steeds meer kleur. Na twee seizoenen verliet Zoe McLellan de serie. Haar opvolgster is Tammy Gregorio (Vanessa Ferlito, bekend uit CSI: NY), een FBI-agente die in eerste instantie de werkwijze van het team van Dwayne Pride (Scott Bakula, Quantum Leap en Star Trek: Enterprise) onderzoekt. Al snel wordt zij onderdeel van het team en staat de eerste seizoenshelft grotendeels in het teken van de jacht op een Colombiaans drugskartel dat zijn zinnen op New Orleans als invoerpunt voor de Amerikaanse markt heeft gezet.

[image-42893]

In de tweede seizoenshelft heeft het team haar handen vol aan het bestrijden van een vijand in eigen huis: de corrupte burgemeester Douglas Hamilton (Steven Weber, Wings). Agente Sonja Percy (Shalita Grant, Mercy Street) belandt achter de tralies tijdens het onderzoek, het team wordt met opheffen bedreigd en Pride moet vrezen voor zijn leven. Uiteraard worden tussendoor de meer reguliere zaken opgelost, waaronder mensenhandel, wapendiefstal, motorbendes en een geplande ontsnapping uit de gevangenis. Al deze verhalen vinden plaats tegen de achtergrond van het veelzijdige New Orleans, elke aflevering is gefilmd op locatie!

NCIS: New Orleans
© CBS

Maar het belangrijkste is dat de verschillende personages veranderingen ondergaan. Ervaren agent Christopher LaSalle (Lucas Black, American Gothic) blijkt een zoon te hebben. Lijkschouwer Loretta Wade (CCH Pounder, The Shield) haar kinderen zijn het huis uit en wordt getroffen door een levensgevaarlijk virus. Ondertussen lijkt Dwayne Pride weer de liefde te hebben gevonden. De grootste transformatie vindt echter plaats bij technisch specialist Sebastian Lund (Rob Kerkovich). Hij wordt klaargestoomd van een rol achter de schermen in zijn laboratorium naar die van agent in de frontlinie van de actie.

De extra’s maken het verschil en deze DVD tot een aanrader.

De extra’s maken het verschil en deze dvd tot een aanrader. Er is The New Girl in Town, een korte film over het nieuwe personage Vanessa Ferlito. Producent Brad Kern en Ferlito lichten in acht minuten het karakter Tammy Gregorio toe. De crossover aflevering uit de reeks NCIS, getiteld Pandora’s Box is als toegift opgenomen. Leuk is ook een blik achter de schermen van deze afleveringen, getiteld Opening Pandora’s Box, van ruim twaalf minuten. Er is audiocommentaar van verschillende scriptschrijvers bij drie afleveringen. Ten eerste bij de seizoenspremière Aftershocks en bij de twee afleveringen van Pandora’s Box. In 28 minuten worden in NCIS: New Orleans Season 3: Let the Good Times Roll de belangrijkste ontwikkelingen van dit seizoen besproken door de makers en de acteurs. De korte filmpjes It takes a Video Village en Propping It Up laten tot slot beelden zien hoe het achter de schermen toegaat.
Volg NCIS: New Orleans
Laissez les Bon Temps Rouler (2)
Laissez les Bon Temps Rouler (2)