Conan Miller geeft "Longmire - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Conan Miller op 7 september 2015.
1
0

Longmire - Seizoen 2

Longmire

In het eerste seizoen werd het verhaal verteld van Sheriff Walt Longmire die probeert uit het diepe dal te klimmen waar hij terecht was gekomen nadat zijn vrouw in Denver vermoord was. Gaandeweg probeert hij weer de rots in de branding te worden die hij voor velen was. Dat wordt hem niet gemakkelijk gemaakt omdat Branch vindt dat Walt tijd genoeg heeft gehad om te rouwen. Het is tijd voor een nieuwe, fitte sheriff; verkiezingen dus. Walt is niet bepaald een politicus en de rivaliteit tussen Walt en Branche wordt steeds feller. Het ontwikkelt zich steeds meer tot een hele strijd tussen de ervaren oude rot Walt en de ambitieuze jonge stier Branche. Branche probeert zich te bewijzen als de juiste man voor de positie van Sheriff van Absaroka County, maar dit brengt hem soms tot twijfelachtige beslissingen. Graaft hij langzaam maar zeker zijn eigen graf of dat van Walt?

Detective Fales, blijft graven en hij vindt steeds meer belastend bewijs tegen Walt en Henry.

Tegen het einde van seizoen 1 bleek dat Walt mogelijk betrokken was bij de nasleep van de moord op zijn vrouw. Wat is er nog meer gebeurt in Denver en wat was de rol van Henry Standing Bear? Een zeer gemotiveerde agent van de afdeling moordzaken, Detective Fales, blijft graven en hij vindt steeds meer belastend bewijs tegen Walt en Henry. Walt wordt hierdoor ernstig belemmerd in zijn werk en zijn relatie met Cady. Als klap op de vuurpijl ontdekt Cady dat haar vader haar niet alles heeft verteld over de dood van haar moeder. Dit heeft ernstige gevolgen voor haar relatie met haar vader en Branche. Hoe gaat dit zich ontwikkelen?

Dit zijn de belangrijkste verhaallijnen maar er gebeurt nog veel meer. Al snel blijkt dat ook de andere hoofdpersonen hun geheimen hebben. Zo vragen wij ons al snel af wat de werkelijke reden is dat Victoria Moretti naar Absaroka County is verhuisd. Wie is die vreemde bezoeker en waarom is hij zo in Vic geinteresseerd? Komt de relatie tussen Walt en Lizzy nu echt tot bloei of is er nog een kaper op de kust?

Dit seizoen draait, naast de verhalen, vooral om de relaties tussen de hoofdpersonen en hun verleden.

Wat mij betreft begint het tweede seizoen van Longmire direct goed en het wordt alleen maar beter. De verhalen zijn wat pittiger dan in het eerste seizoen en de acteurs zitten duidelijk beter in hun rollen. Hierdoor zullen de meeste kijkers zich meer betrokken voelen bij de sheriff en deputy’s van Absaroka County in Wyoming. Dit seizoen draait, naast de verhalen, vooral om de relaties tussen de hoofdpersonen en hun verleden. We krijgen meer van hun achtergrond te zien, via de tegenwoordig gebruikelijke druppelmethode. Dit helpt om de verschillende spanningsbogen intact te houden, maar niet iedere kijker kan misschien het geduld opbrengen. Diegenen die dit wel kunnen worden beloond met een seizoen dat vooral tijdens de laatste delen steeds spannender wordt en met een paar knallers van cliffhangers afsluit. Seizoen 3 staat daarom al met dikke stift op mijn to-do lijst!

Longmire
Volg Longmire
Goodbye Is Always Implied