House of Cards (2013) is een Amerikaanse politieke dramaserie van Netflix. De serie ging in première op 1 februari 2013.
Francis Underwood (Kevin Spacey) is een roekeloos politicus. Hij is bereid over lijken te gaan om zijn doel te bereiken. Wanneer hij door de zo net verkozen president gepasseerd wordt, besluit hij wraak te nemen. Hij wil immers zelf president worden en besluit daarom alle politieke geheimen van Washington te lekken.
Er zit wel spanning in maar bij lange na nog niet genoeg voor mij. Ik vind dat deze serie een beetje trage opstart heeft. Ik had er veel meer van verwacht dan wat ik tot nog toe gezien heb. Hopelijk gaat in seizoen 1 de spanning nog wat omhoog.
S03 is aanzienlijk minder dan 1 en 2. Geen puntje van je stoel of iets, en minder lachen. Maar zeker het kijken waard. Laatste twee afl trok het wat aan. Hoop dat dit seizoen een aanloop is naar 4...
Leuke serie, maar naar mijn idee enigzins gestolen van House of Lies, met Don Cheadle en Kirsten Bell, net als Kevin Spacey, ook (ex?)blockbuster-acteurs. Dat was er eerder (2012) en is qua opzet praktisch hetzelfde, niet alleen in de titel... Een spindoctor die de hele boel 'aanstuurt', de grote man is en tegen de camera/kijker praat... De omgeving is wel anders (Rijkelui bedrijfsleven tegenover Washington) en een ander verschil is nog dat House of Cards iets 'serieuzer' is, minder luchtig.
Los daarvan boeide deze serie mij wel, hoewel het zeker hielp dat ik het hele eerste seizoen in één keer heb gekeken, maar dat is met veel series zo ;)
Seizoen 1 was fantastisch, 2 was goed en 3 toch een stukje minder. Ik ben erg benieuwd wat seizoen 4 gaat brengen. Inmiddels is die uit, dus dat wordt weer bingen de komende week...