Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Curse of Akakor

15-08-2021 12:34

Ik krijg net bericht dat het toevoegen van deze serie is afgewezen. Er zou maar één aflevering zijn en de naam zou moeten zijn "Curse of the Lost Amazon Gold".
Dat klopt allebei niet. Het is een documentaire met 12 afleveringen die momenteel op History worden uitgezonden.
Op TVDB staan die ook netjes alle twaalf, maar op dat crappy Trakt dus niet.
"Curse of the Lost Amazon Gold" is volgens TVDB een alias, die History nu inderdaad gebruikt. Maar ik kan de serie verder nergens vinden met die naam. De Akakor naam is de formele.

Ik ben al zoveel tegengekomen op Trakt dat niet klopt dat ik echt niet snap waarom jullie dat als "de waarheid" zien. Kijk naar Ancient Aliens en Ghost Adventures om maar een paar te noemen. Wat een troep is daarvan gemaakt op Trakt.
En deze serie (Curse of Akakor) staat er twee keer op. Eén keer met als jaartal 2019 en één keer met 2021. En beide keren met maar één aflevering. Een puinhoop dus.
Helaas is de kwaliteit van MijnSerie enorm omlaag gekukeld sinds jullie TVDB niet meer gebruiken. Slechte zaak!

En ja, ik heb begrepen dat ik dat zelf ergens kan aanpassen. Maar sorry, ik heb er domweg geen zin in om me daar in te verdiepen. Account aanmaken, hele "bijbel" doorlezen en een onduidelijke interface die je dan moet gebruiken. Ik was er snel klaar mee.
En ik betaal hier geen contributie om vervolgens zelf te moeten zorgen dat door mij gevolgde series correct worden weergegeven.

15-08-2021 23:26

Quote
BlackBiker - 15-08-2021 12:34
Ik krijg net bericht dat het toevoegen van deze serie is afgewezen. Er zou maar één aflevering zijn en de naam zou moeten zijn "Curse of the Lost Amazon Gold".
Dat klopt allebei niet. Het is een documentaire met 12 afleveringen die momenteel op History worden uitgezonden.
Op TVDB staan die ook netjes alle twaalf, maar op dat crappy Trakt dus niet.
"Curse of the Lost Amazon Gold" is volgens TVDB een alias, die History nu inderdaad gebruikt. Maar ik kan de serie verder nergens vinden met die naam. De Akakor naam is de formele.

Ik ben al zoveel tegengekomen op Trakt dat niet klopt dat ik echt niet snap waarom jullie dat als "de waarheid" zien. Kijk naar Ancient Aliens en Ghost Adventures om maar een paar te noemen. Wat een troep is daarvan gemaakt op Trakt.
En deze serie (Curse of Akakor) staat er twee keer op. Eén keer met als jaartal 2019 en één keer met 2021. En beide keren met maar één aflevering. Een puinhoop dus.
Helaas is de kwaliteit van MijnSerie enorm omlaag gekukeld sinds jullie TVDB niet meer gebruiken. Slechte zaak!

En ja, ik heb begrepen dat ik dat zelf ergens kan aanpassen. Maar sorry, ik heb er domweg geen zin in om me daar in te verdiepen. Account aanmaken, hele "bijbel" doorlezen en een onduidelijke interface die je dan moet gebruiken. Ik was er snel klaar mee.
En ik betaal hier geen contributie om vervolgens zelf te moeten zorgen dat door mij gevolgde series correct worden weergegeven.


Helaas, maar we zijn er druk mee bezig, zijn wij afhankelijk van Trakt en Moviedb om daar onze programma's en serie vandaan te halen. Wij, net als jij, halen onze info van de bekende kanalen. Dit zien wij niet als 'waarheid' maar een gegeven. Helaas is het op dit moment niet anders en heeft iedereen bij MijnSerie hiermee mee te maken.
We proberen zo goed en kwaad als dat gaat het iedereen naar zijn zin te maken, en ja, dan vallen sommige series en programma's tussen wal en schip. Toen de documentaire werd afgekeurd stond er ook nog niet in MovieDb en dan moet de moderator zijn info ergens anders vandaan halen. In dit geval IMDb. En wij gebruiken altijd de originele titels zoals op de oorspronkelijke zender wordt gebruikt. Dus als het daar misgaat, moet het veranderd worden in Trakt en/of MovieDb.
We zijn druk bezig om dit zelf te kunnen doen en dat we minder afhankelijk zijn van bovengenoemde site, maar tot die tijd zullen we het er even mee moeten doen. Want zulke veranderingen kosten veel tijd en helaas zit er maar 24 uur in een dag ;-)

P.s. ik kijk net op Moviedb, maar daar staat ook maar 1 aflevering. Helaas kunnen wij niet meer werken met TVDb, lees hier en hier waarom.
Ik heb inmiddels de documentaire weer toegevoegd, maar zolang er geen afleveringen in Moviedb/Trakt worden gezet kun je niet afvinken dat je een aflevering hebt gezien.

"Jammer dat je het niet zelf wil aanpassen, want de hele opzet van dit systeem is dat iedereen de series/programma's kan aanpassen zodat ons database goed up-to-date blijft en iedereen er plezier aan beleefd. Wij draaien op vrijwilligers en die doen hun uiterste best om alles zo goed mogelijk te modereren, maar die hebben ook niet alle tijd van de wereld om alles aan te passen en na te kijken en daarom vragen wij de hulp van onze gebruikers.

16-08-2021 10:18

Hoi Mandy, hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. En ook sorry dat ik mijn frustratie even de vrij loop liet.
Denk s.v.p. niet dat ik niet waardeer wat jullie achter de schermen allemaal doen. Want dat is zeker wel zo.
Ook bedankt dat je de show toch hebt toegevoegd.

Ik zag overigens dat de reden was dat de TVDB niet meer wordt gebruikt is dat er geld gevraagd werd voor gebruik van hun data. Hoeveel staat er niet bij. Maar jullie hebben toch betalende leden? Is dit bedrag zo hoog dat het er niet uit kan? Die info kan ik helaas nergens vinden, ook niet op TVDB zelf.

Ik had al eens geprobeerd om op MovieDB wat te wijzigen. Maar ik liep compleet vast en ben daar toen mee gestopt. Het is ook geen werk dat ik leuk vind om te doen, dus dan is het lastig om toch te blijven proberen en zoeken hoe het werkt. Misschien kijk ik nog eens, maar houdt niet je adem in ;-)

Vriendelijke groet,
Rob

16-08-2021 10:52

Quote
BlackBiker - 16-08-2021 10:18
Hoi Mandy, hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. En ook sorry dat ik mijn frustratie even de vrij loop liet.
Denk s.v.p. niet dat ik niet waardeer wat jullie achter de schermen allemaal doen. Want dat is zeker wel zo.
Ook bedankt dat je de show toch hebt toegevoegd.

Ik zag overigens dat de reden was dat de TVDB niet meer wordt gebruikt is dat er geld gevraagd werd voor gebruik van hun data. Hoeveel staat er niet bij. Maar jullie hebben toch betalende leden? Is dit bedrag zo hoog dat het er niet uit kan? Die info kan ik helaas nergens vinden, ook niet op TVDB zelf.

Ik had al eens geprobeerd om op MovieDB wat te wijzigen. Maar ik liep compleet vast en ben daar toen mee gestopt. Het is ook geen werk dat ik leuk vind om te doen, dus dan is het lastig om toch te blijven proberen en zoeken hoe het werkt. Misschien kijk ik nog eens, maar houdt niet je adem in ;-)

Vriendelijke groet,
Rob


Geen probleem, wij zijn soms ook enorm gefrustreerd als er iets niet goed gaat waar we niets aan kunnen doen. Dat geld kan flink in de papieren lopen tot wel duizenden euro's per maand. Het heeft namelijk te maken met hoeveel data je bij hen vandaan haalt. En bij MijnSerie is dat inmiddels heel veel. We hebben idd betalende leden en daar doen we heel van, maar daar kunnen we niet TVDb van betalen. Of we moeten de prijzen voor de betalende leden veel hoger maken en dat willen we niet.

Dat is ook de reden waarom we van onze leden vragen om zelf series/programma's toe te voegen en waar nodig te wijzigen. Gelukkig zijn er leden die dat werk niet heel erg vinden om te doen, zoals jij of zelfs ik. Want ook ik vind wijzigen en zeker op MovieDb geen leuk klusje. Maar als het moet doe ik het wel. En gelukkig hoef ik het niet vaak te doen vanwege fantastische leden die het graag op zich nemen ;-) Daar zijn wij bij MijnSerie ook erg blij mee.

We hopen dat er een keer tijd is om ons database zo aan te passen dat je zelf de datums en seizoenen er in kan zetten en makkelijk wijzigen, dan zijn we minder afhankelijk van de eerder genoemde websites. Maar tot die tijd moeten we het ermee doen.

Hele fijne dag,
Mandy

P.s. Ook TVDb maakt er regelmatig een puinhoop van, daar is het de afgelopen jaren ook vaak mis gegaan.

16-08-2021 11:35

Oei! Dat is inderdaad wel heel veel geld. Dan snap ik nu ook wel dat dit niet uit kan.

Enfin. Ik had wat tijd vanmorgen en om nou niet alleen als mopperpot over te komen, maar ook nog wat constructiefs te doen, heb ik de serie op TMDB helemaal bijgewerkt met alle afleveringen en de cast.
Gaat het synchroniseren nu vanzelf?

Het is wel een draak van een interface op TMDB. Maar na wat zoeken is het dan toch gelukt. Ik zal er waarschijnlijk nu wel wat vaker gebruik van maken....

16-08-2021 15:59

Quote
BlackBiker - 16-08-2021 11:35
Oei! Dat is inderdaad wel heel veel geld. Dan snap ik nu ook wel dat dit niet uit kan.

Enfin. Ik had wat tijd vanmorgen en om nou niet alleen als mopperpot over te komen, maar ook nog wat constructiefs te doen, heb ik de serie op TMDB helemaal bijgewerkt met alle afleveringen en de cast.
Gaat het synchroniseren nu vanzelf?

Het is wel een draak van een interface op TMDB. Maar na wat zoeken is het dan toch gelukt. Ik zal er waarschijnlijk nu wel wat vaker gebruik van maken....


Helemaal top, normaal gesproken is er elke 8 uur een update, maar ik zal het even nakijken om te zien of de update is doorgekomen.
Ben blij dat het is gelukt met TMDb, ik weet er alles van, en ik vind je zeker geen mopperpot ;-)

17-08-2021 10:24

De serie staat nu correct op MijnSerie.
Dank voor je hulp, Mandy!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.