Defiance is een Amerikaanse sciencefictionserie van de zender Syfy. De serie ging in première op 15 april 2013.
Defiance speelt zich af op een toekomstige aarde, Defiance introduceert kijkers aan een wereld die bewoont is door mens en alien die samen op dezelfde planeet leven die door oorlog helemaal verwoest is en ook nog getransformeerd is door buitenaardse machines die de wereld omploegen zodat die volledig toegespitst is op de aliens. Het verhaal draait om Jeb Nolan, een soort Sherrif die probeert de orde te handhaven in deze nieuwe wereld. Nolan is een voormalig marine officier die mee gevochten heeft tegen de binnen dringende aliens. Tijdens deze oorlog heeft hij zijn vrouw en kind verloren. Dit trauma heeft hem veranderd tot een eenling in deze nieuwe en gevaarlijke wereld...
met weinig verwachting ging ik kijken naar deze serie, ik dacht dat het weer een zoveelste kloon was van een sf serie die een beeld gaf van een aarde die volledig verkloot was. (walking dead, The 100,Falling skies, The last ship, Revolution)
de eerste afleveringen waren echt interessant, daarna werd het toch wel wat minder, de laatste afleveringen vond ik echter wel zo verrassend dat ik toch wel uitkijk naar het tweede seizoen, feit is wel dat deze serie niet echt uitsteekt boven de rest
@Bodrick, ik weet het ook niet echt. Tis nou niet echt zo dat ik zoiets had van goh wat een hele vette aflevering. Ik vond dat ongeveer rond drie kwartier a 1 uur het verhaal een beetje dood viel wat daarna met het gevecht weer opgepakt werd. Ik vraag me alleen af wat nu de rode draad van de serie gaat worden, want er is nog niet echt uitgelegd wat nu de bedoeling is. Als het namelijk gaat bestaan uit het simpelweg verdedigen van Defiance elke aflevering dan ben ik er snel klaar mee.
s3 ep13 vond ik best verrassend.
al was s3 niet zo goed als de vorige was het einde van s3 weer wel goed.
weet niet of er een s4 komt maar mocht die komen ben ik weer van de partij
Ik heb de pilot gezien een een gedeelte van afl. 2, maar ben gelijk afgehaakt. Dit is weer zo´n serie die bij mij snel de prullenbak in verdwijnt. Ik neem de moeite niet eens om verder te kijken. Voor mij een 3.
de eerste afleveringen waren echt interessant, daarna werd het toch wel wat minder, de laatste afleveringen vond ik echter wel zo verrassend dat ik toch wel uitkijk naar het tweede seizoen, feit is wel dat deze serie niet echt uitsteekt boven de rest