7.5
Helgoned geeft "Chicago Med - Seizoen 5 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 14 november 2020.
1
0

Chicago Med - Seizoen 5 (DVD)

Het vierde seizoen eindigde met een mooie cliffhanger. Dokter Natalie Manning (Torrey DeVitto, Pretty Little Liars) kreeg een auto ongeluk, nog voordat dokter Will Halstead (Nick Gehlfuss, Shameless) haar kan vertellen wat hij echt voor haar voelt. Natalie heeft een zware hoofdwond opgelopen en het is maar de vraag of en hoe ze zal herstellen. Will voelt zich schuldig aan het ongeluk, maar krijgt nog meer ellende te verduren als de vriend van Natalie hem vertelt dat zij inmiddels verloofd zijn.

Een bekend gezicht vanaf de start van de serie is er al snel dit seizoen niet meer bij.

Een bekend gezicht vanaf de start van de serie is er al snel dit seizoen niet meer bij. In de eerste aflevering verlaat dokter Connor Rhodes (Colin Donnell, Arrow) het Gaffney Medisch Centrum, na een dramatische gebeurtenis met zijn vriendin Ava Bekker (Norma Kuhling). Dat is even wennen, want Rhodes was een populair personage en ook een spil in veel ontwikkelingen in de serie.

Toen dit seizoen startte kon niemand nog vermoeden dat ruim vier maanden later het COVID-19 virus de wereld in zijn grip zou houden. Toch was het drieluik Infection al een voorbode van het onheil. In het gebruikelijke drieluik wordt in de serie Chicago Fire de stad opgeschrikt door een dodelijk virus. Daarna breekt in de vierde aflevering van Chicago Med de paniek uit, gaan er complottheorieën rond en speelt de pers een rol bij het beheersen van de paniek. In de serie Chicago PD kent deze drieledige aflevering haar spannende finale. Hoewel het virus heel anders is dan Corona, zijn veel situaties heel herkenbaar geworden.

Chicago Med
© NBC

Het seizoen kent nog meer sterke afleveringen, waarbij naast de medische problemen de persoonlijke omstandigheden weer een belangrijke rol spelen. De serie weet het vertrek van een aantal personages goed op te vangen en de afleveringen weten de verschillende ontwikkelingen mooi te verwerken in spannende situaties. Geen echte cliffhanger dit seizoen, begin maart werden de opnames gestopt en dit seizoen kent maar twintig reguliere afleveringen.

Het is de makers van de serie weer gelukt om de sterke cast met prima afleveringen nu al 103 afleveringen solide entertainment te bieden.

De Nederlandse dvd kent een goede beeldkwaliteit en prima ondertiteling. Er is ondertiteling in vier talen aanwezig en Engelse, Franse en Duitse audio. Op de binnenzijde van de hoes zijn de inhoud van de zes schijfjes weergegeven, met een korte Engelstalige beschrijving per aflevering. De extra’s zijn helaas beperkt tot de crossover afleveringen van Chicago Fire uit seizoen acht en Chicago PD uit seizoen zeven en een boekje met de nieuwe releases van Universal. Maar ook zonder spectaculaire extra’s is dit seizoen zeker een aanrader. Het is de makers van de serie weer gelukt om de sterke cast met prima afleveringen nu al 103 afleveringen solide entertainment te bieden.
Volg Chicago Med
Spin a Yarn, Get Stuck in Your Own String
09x09