Bron/Broen is een Deense/Zweedse politieserie van de zender DR1 en SVT. De serie ging in première op 28 september 2011.
Wanneer op de Øresundbrug tussen Zweden en Denemarken een lijk gevonden wordt, dwingt deze spectaculaire moord de Zweedse en Deense politie tot een nauwe samenwerking. Gruwelijke gebeurtenissen blijven elkaar opvolgen... De Deense agent Martin Rohde (Kim Bodnia) en de Zweedse Saga Norén (Sofia Helin) gaan de uitdaging met frisse tegenzin aan.
Gisteravond (maandag 18 augustus) is NPO2 begonnen met het uitzenden van het tweede seizoen van The Bridge. Van maandag tot en met vrijdag wordt in twee weken de hele tweede serie uitgezonden.
Ik "moet" het vierde seizoen toch echt een 10 geven.... Echt top weer in alle opzichten. Er zijn weinig series die ik binnen zo'n korte tijd tijd af kijk. Ga dit missen
The Bridge beschuldig ik ervan dat ze van mij een binge-watcher gemaakt hebben. Zo no nonsense en hoogstaand kun je het haast niet bedenken. Had gehoopt dat Saga bij het laatste shot een glimlach had laten zien; wellicht had het gepast bij haar autistische personage.
Wat is dit toch een fantastische serie. The Killing was top. Maar dit is beter. 10 uur op het puntje van je stoel bij Seizoen 3. Geweldig! In een paar dagen afgekeken.
De amerikaanse versie is een slap aftreksel.Als je deze serie gezien hebt, zou ik niet aan de Amerikaanse beginnen, is alleen maar ergernis.
Maar er is een tweede seizoen, net begonnen op de Zweedse televisie.