Banshee - Seizoen 4
9
Peter Rotthier geeft Banshee - Seizoen 4 een 9.

Banshee - Seizoen 4

De voorbije jaren merkten we dat heel wat series zich in de kijker werkten door een mix van extreem gewelddadige actie en pittige erotische scenes . Een van de meest expliciete reeksen in dat genre is ongetwijfeld Banshee, dat van bij zijn start extreem geweld en (soms) harde seks niet schuwde. De reeks werd echter goed onthaald en het verhaal van Wood en zijn kompanen mag nu in schoonheid afsluiten met een achtdelig vierde seizoen.

Dit vierde seizoen speelt zich af twee jaar na de seizoenfinale van de derde reeks en Lucas Hood (Antony Star - Rush) heeft zich uit schuldgevoel teruggetrokken in een hut op de terreinen van Proctor (Ulrich Thomsen – Festen), die ondertussen burgemeester van Banshee is geworden. Wanneer diens nicht Rebecca (Lili Simmons – Haiwai Five-O)) vermoord teruggevonden wordt, gaat nieuwbakken sheriff Brock (Matt Servitto – Your Pretty Face Is Going To Hell) op zoek naar Lucas Hood om hem uit zijn zelfgekozen isolement te halen.

Hood keert terug naar de bewoonde wereld en gaat op zoek naar de moordenaar. Hij krijgt daarbij hulp van de aan crack verslaafde FBI agente Dawson (Eliza Dushku – Buffy The Vampire Slayer). Dit nieuwe personage verschijnt na de moord op Rebecca, omdat zij al het derde jonge meisje is dat op een satanische wijze omgebracht werd.

Door middel van flashbacks krijgen we te zien wat er de voorbije twee jaar gebeurd is met Hood en Rebecca en met de ontvoerde Job (Hoon Lee – Teenage Mutant Ninja Turtles) . Deze laatste wordt opgespoord en bevrijd uit zijn benarde situatie.

Tussendoor voert Carrie (Ivana Milicevic - Fallen) een privé-oorlog tegen Proctor en zijn nazivriendjes en tracht Bunker (Tom Pelphrey – Guiding Light) , Maggie (Casey LaBow – The Twilight Saga), zijn minnares en de vrouw van zijn geschifte broer, Calvin (Chris Coy - Treme) te beschermen.

Al deze verhaallijnen worden zonder scrupules in beeld gebracht en de acteurs gaan door op het elan van de vorige drie seizoenen wat uiteindelijk resulteert in een finale waarbij elk karakter op een waardige manier zijn verhaal kan afsluiten.

Liefhebbers van Banshee zullen dus zeker niet teleurgesteld worden door dit allerlaatste seizoen dat toch enkele onverwachte ontknopingen met zich meebrengt.

Over de auter, Peter Rotthier

Peter Rotthier
Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Bekijk profiel van Peter Rotthier