Bagels & Bubbels - Eerste aflevering
8
Wichita van Rijkom geeft Bagels & Bubbels - Eerste aflevering een 8.

Bagels & Bubbels - Eerste aflevering

De romantische komedies, we kennen ze allemaal. Zowel in de film- als tv wereld is dit een populair genre. In het verleden heeft Net5 al eens series gemaakt met dit thema, en dit jaar proberen ze het weer met een nieuw verhaal. Bagels & Bubbels: Zij hoort bij mij, is gebaseerd op de Israëlische serie The Baker and the Beauty. In Israël is deze serie een groot succes en met een Nederlandse sterrencast is het plan eenzelfde succesformule hier in ons land te creëren. Toen ik hoorde over deze nieuwe show moest ik gelijk denken aan I’m With Her, een Amerikaanse serie met een soortgelijke rode draad waar ik toendertijd groot fan van was. Nieuwsgierig ben ik dus gaan zitten voor de eerste aflevering, benieuwd naar het niveau van deze Nederlandse remake.

Noa Hollander (Bracha van Doesburgh, Nieuwe Buren) is de dochter van een hotelmagnaat en een internationaal bekend model met een succesvolle carrière. Goede looks en recentelijk uit elkaar met haar Amerikaanse vriendje, maakt haar de vrijgezelle droom van menig man. Rick van Langeveld (Egbert Jan Weeber, Verborgen Gebreken) is maar een eenvoudige jongen, die nog thuis woont bij zijn ouders, broer en zus en in de bakkerij van zijn familie werkt. Wanneer zijn vriendin Vanessa (Halina Reijn, Charlie) hem meeneemt naar een luxe restaurant om hun negen jarige jubileum te vieren is al gauw duidelijk dat zij de volgende stap in hun relatie wil zetten. Wanneer haar huwelijksaanzoek echter op een grote teleurstelling uitloopt en Rick vervolgens vol schaamte achterblijft, belandt hij met Noa in haar auto en gaat hij samen met haar vriendinnen een avontuurlijke nacht tegemoet.

Typerend aan dit genre is de voorspelbaarheid. En natuurlijk valt er niet te ontkennen dat al vanaf de eerste minuut duidelijk is welke kant deze serie uit gaat. Toch komt het verhaal niet saai over. De eerste aflevering, die een klein uur duurt, vliegt voorbij en ook de humor is duidelijk aanwezig. Het is geen lachen, gieren, brullen, maar eerlijk gezegd verwacht ik dit persoonlijk ook niet van dit genre. Er zitten zeker grappige en komische momenten bij die het voor de kijker leuk maakt te blijven kijken. Met name het karakter Vanessa, die nogal hysterisch kan zijn, brengt een goed niveau van komedie en drama met zich mee. Maar ook op de rest van de cast valt weinig aan te merken.

Rick’s broer Danny (Geza Weisz, Bluf) woont ook nog thuis en werkt eveneens in de bakkerij van zijn ouders. Zijn droom is echter om een beroemde zanger te worden, tot grote ergernis van zijn vader (John Buijsman, Loenatik). Deze ietwat impulsieve en onhandige jongen brengt zichzelf gemakkelijk in de problemen, maar is wel Rick zijn steun en toeverlaat. Een andere belangrijke bijrol is er voor Noa’s manager Lex (Hans Kesting, Lijn 32). Terwijl Lex Noa probeert te beschermen tegen alle gevaren van buitenaf, ziet hij Rick ook als een bedreiging en heeft hij zo zijn twijfels over diens intenties. De chemie tussen Rick en Noa is al gelijk te merken en groeit alleen nog maar meer naarmate de eerste aflevering vordert. Het scenario is echter niet bepaald realistisch, maar eerlijk gezegd maakt dit weinig uit want de serie kijkt lekker weg.

Bagels & Bubbels is geen verrassende tv of iets wat we nog niet eerder hebben gezien. Het is een typische romantische komedie die perfect binnen dit genre valt. En dat is ook eigenlijk het enige dat nodig is bij dit soort formules. Het niveau ligt hoog, de serie ziet er top uit en zou zo in het buitenland uitgezonden kunnen worden. Het verhaal zelf spreekt mij ook zeer aan. Het sprookje van een bekendheid die valt voor de gewone man. Een luchtige serie voor op de dinsdagavond, rustig ontspannen voor de buis. Ik hou er wel van op z’n tijd en kan Bagels & Bubbels dan ook zeker aanbevelen aan andere liefhebbers van dit genre! In Israël zijn ze inmiddels al bezig met het tweede seizoen van deze serie. Ik ben erg benieuwd of Net5 ook zo ver zal komen met dit verhaal.

Over de auter, Wichita van Rijkom

Wichita van Rijkom
Wichita, geboren in 1991, is een groot dierenliefhebber, die daarnaast ook erg houdt van schrijven en tv-series kijken. Ze is ondanks haar leeftijd helaas alweer ruim vijftien jaar arbeidsongeschikt en vindt daardoor veel afleiding en plezier in het kijken naar tv programma’s. Een perfecte combinatie als het aankomt op het recenseren voor MijnSerie. In het verleden heeft zij al eens meegeschreven aan een boek over een van haar ziektes en sinds begin 2013 schrijft zij recensies voor deze site. Door het vele reizen in haar jeugd en de internationale contacten die zij haar hele leven lang al heeft is Engels altijd als een tweede taal voor haar geweest. Om die reden schrijft zij af en toe niet alleen in het Nederlands maar ook in het Engels recensies voor MijnSerie.
Bekijk profiel van Wichita van Rijkom