Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

‘Gewoon’ televisie kijken steeds minder populair

Vorige week berichtte MijnSerie al dat kabeltelevisie steeds minder populair werd, maar ook ‘gewoon’ televisie kijken wordt steeds minder populair. En daarmee bedoelen we op de bank ploffen en kijken naar de programma’s die op dat moment worden uitgezonden. Het terugkijken op een ander moment of kijken via internet is populairder aan het worden dan direct televisiekijken.

Telecompaper, marktonderzoeker, heeft aan plusminus 6600 kijkers gevraagd hoe hun kijkgedrag tegenwoordig is. De ondervraagde gaven aan dat ze ongeveer twee uur per dag voor de televisie zitten, dat wordt lineair kijken genoemd. Maar dat gedrag verschuift, want 61 procent van hun dagelijkse kijktijd besteden ze inmiddels aan een andere manier van kijken. Bij een vorige peilingen, zes maanden geleden, was dat nog 53 procent.

Er zijn grote verschillen te zien tussen leeftijdsgroepen. Nederlanders boven de 50 kijken gemiddeld 140 minuten op de traditionele manier naar de televisie, terwijl dit bij tieners slechts 68 minuten is. Onderzoek heeft uitgewezen dat een kwart van de huishoudens in Nederland geabonneerd is op een pluspakket, dus met extra zenders, boven op het basispakket. Dat zijn 1,87 miljoen huishoudens die de steeds populairder wordende pluspakket in huis hebben. Acht procent van de huishoudens hebben ook een abonnement op het betaalde sportkanaal FOX Sports.

Kijk jij nog ‘gewoon’ naar de televisie?

Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Reacties (10)

avatar_anonymous
03 sep 2015 19:19 -
Ik kijk heel weinig tv. Op de 'gewone' tv kijk ik alleen sport en programma's als WIDM, Expeditie Robinson, VI en Flikken Maastricht.
Reageer
avatar_misspanje
04 sep 2015 10:44 -
Ik kijk ook bijna geen tv neem alles op of kijk het terug,kijk maar heel zelde iets rechtstreeks
Reageer
avatar_NickKappen
04 sep 2015 12:46 -
Er is niks beters dan reclame 'doorspoelen'.
Reageer
avatar_HollyGolightly
04 sep 2015 13:37 -
Ook hier wordt er zelden naar 'gewone' televisie gekeken. Al die rare uitzendschema's met series met reclame tussendoor.
Lang leve Netflix!
Reageer
John Doe
Michael (gast)
05 sep 2015 00:16 -
Ik kijk enkel nog het ontbijt nieuws op RTL4 en that's it. Ik kijk gewoonweg geen TV meer omdat ik de Nederlandse TV achterloopt met series, en je word schijtziek van die reclames elke keer. Ik download alles tegenwoordig, en binnenkort met een dikke 500 Mbps glasvezel verbinding gaat dat er niet minder op worden. Ik weet dat het niet mag, maar om het goed te maken koop ik zo af en toe ook nog wel blu-rays :-) Ik heb daarom ook gewoon het basisabonnement genomen voor TV deze keer, ik kijk toch amper meer.
Reageer
John Doe
marie (gast)
05 sep 2015 14:33 -
ja ik kijk nog wel tv als er goede films of series op zijn anders weinig.
Reageer
avatar_Stella4Ever
05 sep 2015 15:17 -
Ik neem meestal zo veel mogelijk series op, maar ik kijk ook gewoon rechtstreeks. Als er mooie films zijn, neem ik ook op.
Reageer
avatar_anonymous
06 sep 2015 12:39 -
films en series kijk ik uitsluitend vanaf de htpc en in de slaapkamer vanaf de raspberry pi , heel soms op de tv kijk ik het nieuws en af en toe discovery of comedy central .
Films en series op tv vind ik ook helemaal niks door de vele reclames tussendoor .
Reageer
avatar_HiMyNameIsJoey
10 sep 2015 23:09 -
Laat ik het zo zeggen: ik haat reclame.
Reageer
avatar_anonymous
07 okt 2015 14:49 -
ik kijk eigenlijk nooit meer echt naar de ´normale tv´ alleen even in de ochtend voor school, maar dan ook alleen naar fox.
Reageer