7
Helgoned geeft "NCIS: Los Angeles - Seizoen 10 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 12 Oktober 2020.
2
0

NCIS: Los Angeles - Seizoen 10 (DVD)

In 2014 gaf ik het vijfde seizoen van NCIS: Los Angeles een krappe voldoende en vreesde ik, gezien de mindere verhalen en de sterke concurrentie van andere series, dat deze spin-off het erg moeilijk zou gaan krijgen. Die mening is geen waarheid geworden, want de serie is inmiddels het twaalfde seizoen ingegaan. De laatste seizoenen waren prima van kwaliteit en de serie had een stevige positie in de kijkcijfers. Dit tiende seizoen is een solide voortzetting van een blijvertje in het televisielandschap.

Zoals meestal het geval is, eindigde seizoen negen met een cliffhanger. Deeks (Eric Christian Olsen, Hero Factory), Callen (Chris O’Donnell, Grey’s Anatomy), Kensi (Daniela Ruah, Guiding Light) en Sam (LL Cool J, In the House) zijn samen in een bijna uitzichtloos gevecht met een drugskartel in Mexico beland. Het is spannend, want Deeks is buiten bewustzijn, en het kartel en de corrupte federale politie heeft hen in de tang. Uiteindelijk worden ze gered en kunnen ze verder aan de slag met het oplossen van misdaden op het Amerikaanse vasteland. Het drugskartel laat echter niet met zich sollen en het team krijgt het later nog flink te verduren van hun Mexicaanse rivalen.

NCIS: Los Angeles
© CBS

Na vele seizoenen geflikflooi gaan Kensi Blye en Marty Deeks dan nu eindelijk in het huwelijksbootje stappen. Het is een mooi gegeven dat in het werkelijke leven actrice Daniela Ruah getrouwd is met de broer van acteur Eric Christian Olsen. Het team krijgt in de rest van het seizoen te maken met zaken als het opsporen van terroristen, het beschermen van een Saudische prins die het doelwit is geworden van een kwaadaardig kartel, de verdwijning van een agent van de grenspolitie en de Russische geheime dienst. Natuurlijk is er een duidelijke formule te bespeuren in de verschillende afleveringen, ondanks de rode draad van het Mexicaanse kartel dat zint op wraak, maar dat levert wel een gedegen geheel op.

Een goed seizoen, met een prima DVD uitgave.

De extra’s van deze uitgave van CBS zijn weer interessant en informatief. Er is een inlegboekje met diverse andere nieuwe releases op dvd en blu-ray bijgevoegd. Verder kijk ik na de afleveringen eerst naar de verwijderde en extra scènes, die ook deze keer weer leuk zijn. Er is een 25 minuten durende terugblik op dit tiende seizoen getiteld ‘Hang Ten’ met de nodige interviews met de belangrijkste acteurs. ‘From this Day Forward’ is een leuke, maar met zijn twee minuten wel erg korte blik op de bruiloft van Deeks en Kensi.

‘Admiring our heroes’ en ‘The revolving doors’ completeren de extra’s. De eerste is een korte documentaire over de aantrekkingskracht van de personages van de serie en de tweede belicht de verschillende personages die geregeld terugkeren in de serie. Een goed seizoen, met een prima verzorgde uitgave op dvd.
Volg NCIS: Los Angeles
New Beginnings (2)
New Beginnings (2)