7
Danny Wilde geeft "NCIS: Los Angeles - Seizoen 8 (DVD)" een 7.
Geschreven door Danny Wilde op 29 juni 2018.
0
0

NCIS: Los Angeles - Seizoen 8 (DVD)

Aan het einde van het vijfde seizoen van NCIS: Los Angeles sprak ik de verwachting uit dat de serie het erg moeilijk zou gaan krijgen om zich op eigen kracht te redden. Dat was geen goede voorspelling, want de serie scoort prima kijkcijfers. De tweede spin off NCIS: New Orleans scoort dan wel beter, gesteund door NCIS zelf, maar NCIS: Los Angeles haalt geregeld de top tien in Amerika. Inmiddels is het tiende seizoen al weer besteld door CBS.

© CBS

In 24 afleveringen komt het team in aanraking met gestolen Cesium en met Polonium-210. Er is een gevaarlijke operatie in Syrië waarbij één van de NCIS-agenten zwaar gewond raakt. Verder achterhaalt het donkere verleden van zijn vader, Grisha Callen (Chris O’Donnell, Grey’s Anatomy) dit seizoen. Het ministerie van Financiën wordt gehackt, Hetty’s oud-collega’s uit Vietnam zitten achter een grote lading goud aan en er vinden diverse ontvoeringen plaats, waaronder van Kensi (Daniela Ruah).

Er zijn zoals gebruikelijk ook sterke acteurs aangetrokken voor gastrollen.

De personages zijn inmiddels volledig uitgekristalliseerd en iedereen is perfect op elkaar ingespeeld. De wisselwerking tussen de agenten in het veld is prima. De dialogen zijn scherp en dame en heren hebben echt lol met elkaar kun je zien in de afleveringen. Ik ben nog steeds niet gek op de rol van Henrietta 'Hetty' Lange (Linda Hunt, The Practice), al verschilt dat per aflevering. Er zijn zoals gebruikelijk ook sterke acteurs aangetrokken voor gastrollen. Ik vond het in ieder geval mooi dat Daniel J. Travanti (Hill Street Blues) in twee afleveringen weer een gastrol heeft (als vader van Callen). Terwijl NCIS Joe Spano uit die klassieke jaren tachtig serie heeft, is Travanti dit seizoen van de spin-off van de partij. Ook Carl Lumbly is één van de gasten, hij was één van de hoofdrolspelers uit een andere klassieke televisieserie: Cagney and Lacey, van 1982 tot 1988.

[image-7817]

De extra’s op deze Nederlandse uitgave zijn prima, ze geven echt een meerwaarde aan de afleveringen.

De extra’s op deze Nederlandse uitgave zijn prima, ze geven echt een meerwaarde aan de afleveringen. Daarmee is deze DVD een aanrader. Het meest uitgebreide is de terugblik op het seizoen in ongeveer een half uur: 'Deep Impact: Season 8 of NCIS: Los Angeles'. Verder zijn er korte filmpjes over de aflevering From Havana with Love en het dansen van Daniela Ruah en over actrice Renée Felice Smith en haar rol als Nell Jones. Ook is er een terugblik op de in januari 2017 overleden acteur Miguel Ferrer (hij speelde directeur Owen Granger) in 'Remembering Miguel'. Tot slot zijn er verwijderde scènes opgenomen en is er interessant audiocommentaar bij de aflevering Getaway.
Volg NCIS: Los Angeles
Angry Karen
Angry Karen