Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Doctor Who

27-08-2015 19:35

Ik ben om precies te zijn twee weken geleden begonnen aan Doctor Who (2005-heden) en ik ben werkelijk verliefd op deze serie. Ik ben inmiddels bij seizoen 5 en zit na te denken om de Doctor Who Experience te bezoeken in Cardiff (zegt vast genoeg :p) Ik moest aan het begin wel lachen door de "slechte" special effects, haha. Grappig om te zien hoe snel die techniek dan vooruit is gegaan.
Het feit dat The Doctor telkens van acteur veranderd, vind ik op zich wel lastig... Word je net verliefd op een bepaalde acteur, gaat hij dood. :'( Ik ben vannacht serieus huilend gaan slapen, hahahaha.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van Doctor Who vinden. Ik vind het echt schandelijk dat ik er nu pas achter kom dat dit een super goede serie is. :3

27-08-2015 21:12

Grappig ik ben ook nog niet zolang geleden begonnen met Doctor Who (ik kende het nog van vroeger) en wat blijkt ik vind het nog steeds geweldig. Elke avond in bed 1 aflevering voor het slapen gaan, heerlijk. Als ik de begin tune hoor ben ik weer even puber. Was toen helemaal weg van de vierde Doctor.
En Doctor Who hoort geen 'goede' fantastische geloofwaardige aliens en special effects te hebben, dat is juist de charme van deze serie.
Laat ik het zo zeggen: "Doctor Who Forever." van mij mag het.

27-08-2015 21:20

@Roeman Nog steeds fan van de vierde Doctor? Of al 'n andere op het oog? :p Grappig om te zien dat je het ook zo leuk vindt! Bij mij blijft het niet bij 1 aflevering voor het slapen gaan! :p Ik heb gisteren geloof ik 7 afleveringen gezien!

27-08-2015 23:07

Persoonlijk is Doctor Who één van mijn favoriete series. Inderdaad, om de special effects moet je absoluut niet kijken. Maar het heeft een ontzettende charme, en ook de impact die de serie op heeft gehad is verbluffend. Ach ja, doordat de hoofdrolspeler om de zoveel tijd wisselt kan de serie ook zo lang doorgaan.

Helaas vind ik de laatste twee seizoenen (series 7 en 8) een beetje tegenvallen. Ondanks dat er sterke afleveringen tussen zaten, had seizoen 7 een format dat niet werkte voor dertien afleveringen. Elke aflevering werd als een volledig losstaande mini-blockbuster gepresenteerd. Over het algemeen vond ik dat er te weinig tijd was om nieuwe personages te introduceren, verhaallijntjes uit te leggen en alles op tijd op te lossen. (het gebrek aan dubbele afleveringen speelt daar ook een rol bij). Het achtste seizoen had niet echt afleveringen die er met kop en schouders bovenuit uitsprongen en de finale was na een sterke opbouw een enorme anticlimax.

Ik ben ook niet een hele grote fan van Steven Moffat (de schrijver die vanaf seizoen 5 de leiding heeft over de serie). Tijdens de eerste vier seizoenen schreef hij de beste afleveringen voor de serie (Blink, The Empty Child, Silence in the Library), maar hij probeert zichzelf de laatste tijd te hard te overtreffen, wat het tegenovergestelde effect heeft (vooral tijdens seizoen 7 en 8). Van mij mag meneer Moffat het stokje zo langzamerhand wel doorgeven aan een nieuw persoon.

Ik ben nu bezig om alle klassieke afleveringen constructief achter elkaar te kijken. Ben inmiddels bij het laatste seizoen van de derde Doctor. De eerste twee Doctors waren een hel om doorheen te komen. Veel afleveringen ontbreken (voorgoed verloren uit de BBC archieven) en reconstructies zijn vaak van slechte kwaliteit. Ik zou het niet iedereen aanraden, maar is het is het wel waard. De special effects zijn knullig, maar de verhaallijnen zijn vaak zeer goed uitgewerkt.

Ja, ik ben kritisch over Doctor Who, maar ondanks alle mankementen zal de televisie op zaterdagavond op BBC One staan, en ik kijk erg uit naar het nieuwe seizoen.

Ik kan nog uren uitweiden over de serie, maar dat zal ik jullie besparen.

27-08-2015 23:19

@tweemaalh Helemaal niet erg als je "kritisch" bent. Ik moet zeggen dat ik het af en toe ook lastig vond om door seizoen 1 te komen. Sommige afleveringen vond ik een beetje saai... het verhaal herhaalde zichzelf... Weet niet... Maar ik vind de 10e dokter echt GE-WEL-DIG! Mijn lievelings episodes zijn tot nu toe: The Empty Child, Blink en Silene in the Library! :o :o :o Wat grappig dat jij deze ook zo goed vond!
Ik denk persoonlijk niet dat ik de oude seizoenen ga kijken... :$

Wat mij betreft mag je nog uren doorgaan. Ik vind het leuk om er meer over te horen en om er over te praten.

28-08-2015 09:25

Hallo Romy, Ja nog steeds, als ik zijn foto zie met die das, geweldig. Op dit moment heb ik net seizoen 1 gekeken en ik vind Doctor nummer negen een charmeur, die lach...
Andere Doctoren moeten nog volgen.

Hallo Hessel, haha, uren over door praten, geen enkel probleem. Doctor Who is inmiddels een instituut geworden en de T.A.R.D.I.S. als iets wat klein lijkt maar groot is hoor je echt overal. Het is net de T.A.R.D.I.S. hoor je dan. Ik ben net klaar met seizoen 1 van de 'nieuwe' Doctor Who dus ik moet nog even, maar het is briljant gevonden, eigenlijk is Doctor Who uniek, de enige in zijn soort, en niet alleen als Timelord.

Heel fijn weekend en heel veel plezier met het kijken naar Doctor Who, of het nu de nieuwe is of de oude.

Groetjes
Mandy

28-08-2015 09:26

P.S. Tot nu toe vond ik ook The Empty Child geweldig.

28-08-2015 12:18

Ik heb een vraagje voor deze echte fans.

Kan ik bij deze serie 'gewoon' inhaken bij het nieuwe seizoen, of is het wel belangrijk om de eerdere seizoenen te bekijken?

28-08-2015 12:24

@Roeman: Jaaa, Empty Child was goed hè. "Are you my mommy?" Hahaha. En je de negende doctor is ook wel leuk. Hij kan echt dat 'krankzinnige' uit z'n karakter halen, onder andere met die glimlach! Jij ook nog veel plezier! :p

@Inartie: Het is het makkelijkste om vanaf 2005 in te haken. ;)

28-08-2015 12:49

@ROMEH Ja, daar was ik al bang voor. Waar haal ik de tijd vandaan om 8 seizoenen in te halen :)

28-08-2015 12:51

@Inartie Elke avond één, voordat je gaat slapen? Laptop/ipad/tablet mee je bed in. :p

28-08-2015 12:55

@ROMEH Dat zou kunnen. Eerst maar eens op zoek gaan naar de voorgaande seizoenen dan ;)

28-08-2015 13:07

@Inartie Alles vanaf 2005 staat op Netflix. ;)

28-08-2015 13:13

Ik zelf kijk in bed op de televisie via de chromecast waardoor ik Netflix kan ontvangen op mijn slaapkamertelevisie. Elke avond 1 aflevering, ik heb nu al seizoen 1 afgekeken. Dus eigenlijk heb ik dan 114 dagen 8 seizoenen gekeken.

28-08-2015 13:30

Ben (nog) geen lid van de Netflixclub. Kijk eerst wel hoever ik kom op de oude manier :)

28-08-2015 15:46

Er zijn inderdaad verschillende punten waarop je kunt inhaken. Wat de meeste mensen doen is bij het eerste seizoen uit 2005 beginnen. Een ander goed punt zijn seizoen 5 (2010). Op dat moment wisselde de serie van showrunner en Doctor en wordt alles nog even dunnetjes uitgelegd.

Persoonlijke favoriete afleveringen zijn A Town Called Mercy (seizoen 7), A Good Man Goes to War (Seizoen 6), Planet of the Ood (seizoen 4) en The Waters of Mars (special tussen seizoen 4 en 5).

Over specials gesproken, er zijn verschillende specials uitgezonden die niet op mijnserie.nl aangegeven staan. Ze staan voor zover ik weet ook niet op Netflix. Elk jaar met Kerstmis wordt er eentje uitgezonden en er zijn ook nog andere specials. Zouden die nog toegevoegd kunnen worden?

Hierbij gaat het om:
The Christmas Invasion (25 december 2005)
The Runaway Bride (25 december 2006)
Voyage of the Damned (25 december 2007)
The Next Doctor (25 december 2008)
Planet of the Dead (11 april 2009)
The Waters of Mars (15 november 2009)
The End of Time (1) (25 december 2009)
The End of Time (2) (1 januari 2010)
A Christmas Carol (25 december 2010)
The Doctor, the Widow and the Wardrobe (25 december 2011)
The Snowmen (25 december 2012)
The Day of the Doctor (23 november 2013)
The Time of the Doctor (25 december 2013)

De kerstspecial van 2014 (Last Christmas) staat er al wel op.

28-08-2015 22:21

Ik ben ook zo'n 4 jaar geleden begonnen met Doctor Who (2005) en het blijft gewoon een van mijn lievelingsseries. Het is waar dat je niet moet kijken voor de special effects. Alles wordt gewoon goedgemaakt door het sterke acteren en de leuke verhaallijnen. David Tennant blijft toch mijn favoriete doctor. Doctor Who is gewoon de ultieme fantasy-serie voor mij.

01-09-2015 23:27

Vandaag alle afleveringen van Genesis of the Daleks (1975) gezien. Het ultieme Dalek-verhaal! IJzersterke karakterisering van de grote schruk Davros, die zo'n beetje het gehele verhaal draagt.

In de nieuwe serie vind ik de Daleks een beetje meh. Door het hele concept van de Time War te introduceren zou je de Daleks juist minder moeten zien. De aflevering 'Dalek', met de lone survivor Dalek was dan ook ijzersterk. Maar toen in de finale weer een heel leger verscheen, werd het effect van de Time War nogal tenietgedaan (al wordt er in The Day of the Doctor een heel plausibele verklaring gegeven). Eigenlijk is dat zo met alle Dalek-afleveringen die volgden en de schijnbare verplichting dat ze elk seizoen per se terug moeten keren begin ik ook een beetje zat te worden.

In de eerste aflevering van seizoen 7 zag de serie een mooie kans om de Daleks te rebooten. Beetje jammer dat er in de Dalekverhalen die volgden weinig tot niets mee gedaan werd.

Over andere terugkerende vijanden gesproken:

Hoewel de introductie van de nieuwe Cybermen gaaf was, zie ik geen enkele reden waarom ze niet gewoon verder hadden kunnen gaan met de Cybermen uit de klassieke serie. Het is op dit moment ook niet duidelijk wat de oorsprong van de Cybermen uit de meest recente aflevering is.

De Master, de Master. Waar Simms versie van de Master erg tof is, ben ik nog niet zo gecharmeerd van Gomez als Master. Goed spel, maar het schrijfwerk aan het karakter laat te wensen over. Hopelijk wordt het komend seizoen beter.

Minder frequente klassieke vijanden zoals Sontarans, Silurians, en Autons doen het prima in de nieuwe serie. Ik vond de aflevering met de Ice Warrior erg tof en komend seizoen mogen we ons op nog meer Zygons verheugen. Ik hoop ooit nog op een terugkeer van de Rutans

08-09-2015 10:52

Heb nu de eerste 8 gezien van Seizoen 1, vanaf 2005 gerekend natuurlijk, en moet zeggen dat het me wel bevalt. Het is voor mij geen serie waarvan ik er meerdere op één avond hoef te zien, maar elke dag een aflevering is prima te doen. Ik heb nog niet echt en rode draad kunnen ontdekken in Seizoen 1. Komt die er in latere afleveringen wel? of is het steeds een aflevering die op zichzelf staat?

08-09-2015 15:55

Afgezien van de dubbele afleveringen, zijn het bijna allemaal losstaande afleveringen. Soms zijn afleveringen met elkaar verbonden (aflevering 11 van seizoen 1 is bijvoorbeeld een vervolg op afleveringen 4 en 5).

Elk seizoen heeft een eigen doorlopende verhaallijn die in de finale volledig zal ontpoppen, al is die in de eerdere seizoenen een stuk subtieler dan tegenwoordig. Een tip: let in het eerste seizoen maar eens goed op de woorden "Bad Wolf."

08-09-2015 16:06

Voor mij is Doctor Who tegenwoordig het ultieme slaapmiddel. 1 aflevering en dan lekker slapen. Van mij mag Doctor Who nog jaren door blijven gaan, super serie.

20-09-2015 00:03

(voor de mensen die al bij zijn met de serie)

Wat vonden we van het begin van series 9? Het was indrukwekkend, met een hoop twists, maar toch was het voornamelijk opbouw tot nu toe. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

29-09-2015 15:40

Ik ben nog niet bij, maar het gaat wel hard. Ben inmiddels in seizoen 5 en de voorgaande 3 seizoenen waren beter, maar dat is mijn mening, dan seizoen 1. David Tennant zette een hele goede Doctor neer. Het duo Smith/Gillan kan me tot nu toe ook wel boeien. Eigenlijk zijn alle rollen wel goed gecast, had alleen soms wel moeite met Catherine Tate als Donna Noble.

30-09-2015 13:33

Jee Hendrie, je gaat veel sneller erdoorheen dan ik. Ik ben halverwege het vierde seizoen.

Ook ik heb moeite met Donna Noble, vindt er een beetje irritant en bij vlaggen zelfs dom en super eigenwijs, waardoor ze zichtzelf meer dan eens in gevaar brengt wat de Doctor dan weer mag oplossen, maar dankbaar zijn ho maar. Nee, geef mij de Doctor uit het eerste seizoen maar (Christopher Eccleston), die lach deed de polen smelten. Maar Tennant vind ik zeker niet slecht, hij is een leuke en enthousiaste Doctor.

Van mij mogen Billie Piper en Eccleston weer terug komen.

30-09-2015 17:08

Ik heb wat rugproblemen dus zit veel thuis de laatste tijd, waardoor ik er snel doorheen vlieg. Heb goede hoop dat ik nog wat afleveringen van seizoen 9 op de BBC kan gaan kijken.

Ik heb trouwens op internet gevonden dat Eccleston maar één seizoen wou doen. Hij was bang voor typecasting.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.