Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Tijdsduur afleveringen

10-07-2017 08:19

Hallo,

Kunnen we een standaard gaan hanteren qua tijdsduur voor een aflevering?
Ik begrijp dat het een persoonlijk iets is, maar nu kreeg ik weer een melding dat de afleveringen van Family guy van 21 naar 22 zijn gegaan. Persoonlijk vind ik 21 beter, maar iemand dus 22. Geld vast ook nog voor 42/43.

Ik heb eens een keer een serie aangepast van 22 naar 21, die werd vervolgens ook goed gekeurd. (zou me niets verbazen als dat family guy was...) Dus het lijkt er op dat alles ook goed gekeurd word door de moderators.

10-07-2017 10:09

Hey,

Ik ben degene die die laatste aanpassing heb gedaan. Ik baseer dit op het eerste seizoen die ik net in het geheel gekeken heb (elke aflevering is net iets onder of net iets boven de 22 min.

Op IMDB wordt trouwens ook aangegeven dat de gemiddelde aflevering 22 min duurt.

Overigens ben ik inderdaad wel van mening dat alles gewoon goedgekeurd wordt, maar vaak wordt dat later gewoon weer gecorrigeerd.

10-07-2017 11:32

Ik moet altijd een beetje glimlachen om die correcties van 1 minuut. Het probleem met tijdsduur is is dat het bijna nooit helemaal goed te krijgen is. Series die langer lopen hebben over het algemeen op het eind een andere afleveringsduur dan in het begin, kijk bv naar The Big Bang Theory: de afleveringen van de laatste seizoenen zijn veel korter dan die van de eerste seizoenen. In dat soort gevallen moet er gewoon voor een standaardtijd gekozen worden en de mogelijkheid om te veranderen op slot.

10-07-2017 23:23

Doe gewoon 5, 10, 15 enz. Geen gedoe met minuten.

16-07-2017 09:04

Ik ben momenteel de serie 'The Bible' aan het bekijken.
Heb 3 afleveringen gezien nu en deze zijn allemaal om en bij de 45 minuten, heb ook al de 2de dvd geladen en die heeft dezelfde tijdsduur als DVD 1, dus ook 45 minuten per afl.
Niet de opgegeven 120 minuten hier aangegeven dus !!

16-07-2017 09:25

Dit kun je zelf wijzigen bij de serie info, klik op content wijzigen en daar kun je dan de tijdsduur aanpassen.

16-07-2017 11:49

Vind nergens info of content wijzigen..

16-07-2017 14:51

'bewerk content' wordt pas zichtbaar als je er met je muis overheen gaat. Staat echt vlak onder de groene button met 'koop serie'.

16-07-2017 15:37

Ok bedankt
Gevonden nu :)

01-06-2018 09:27

@Jos Kan er worden nagedacht over de door H3ndri3 genoemde standaardtijden?
Vanochtend stonden er ineens 20 meldingen met aanpassingen van serietijden waarvan het merendeel een correctie van 1 of 2 minuten was. Dat gaat echt nergens over.

01-06-2018 10:21

We gaan vanaf nu alleen tijden goedkeuren als het verschil groter of gelijk aan 5 minuten is. Dus die van een paar minuten zullen er dan niet meer zijn.

01-06-2018 10:53

Top, dank je.

04-06-2018 22:45

Goedenavond Allen,
Ik ben een beginnende seriekijker, ook ben ik sinds een week nieuw op deze site
Ik las in dit forum dat er klachten waren over de tijdsduur van een aflevering aanpassen.
Ik ben degene geweest die dit een paar dagen geleden bij een aantal series heeft aangepast.
Ik rekende per serie het gemiddelde uit en dit kwam vaak niet overheen met de genoemde tijd. Ik wil namelijk dat mijn tijd van kijken zo correct mogelijk is.
Ik had er hierbij alleen niet over nagedacht dat iedereen die een van die series volgt dan ook een melding krijgt, ik snap het ook zeker dat dit erg frusterend overkomt. Ik wil daar allereerst mijn excuses voor aanbieden.
Maar ook zou ik iets willen vragen:
Mag ik, als ik in de toekomst een tijd van een serie die ik volg tegenkom die niet klopt deze nog wel aanpassen, ookal is het verschil kleiner dan 5 minuten? De manier hoe ik het bereken is namelijk wel gewoon correct.
Ik hoor graag van u.
Fijne avond en de hartelijke groeten,
Joost Reijersen

04-06-2018 23:14

Ha Joost,
Ik snap je gedachtegang wel naar zoals ik hierboven al schreef: je krijgt het bijna nooit helemaal goed. Zeker niet bij lopende series. Ik heb zelf één keer gebruik gemaakt van een gemiddelde, dat was bij een documentaire van één seizoen met afleveringen die varieerden van 50 tot 80 minuten (ben de naam even kwijt), en dat is ook de enige manier waarop het werkt. En zelfs dan vind ik correcties van 1 a 2 minuten overbodig. Bij lopende series krijg je dan misschien een continue stroom aan correcties; en hoe vaak corrigeer je dan: één keer per seizoen? Na iedere aflevering?
Ik hoop dat Mijnserie de vijf minutengrens blijft hanteren.

04-06-2018 23:45

1x per seizoen. Ook lopende seizoenen tel ik niet mee.

04-06-2018 23:52

Maar als voorbeeld neem ik even Flikken Maastricht. Deze tijdsduur heb ik ook gewijzigd (2 min lager). Maar in totaal zijn er van flikken maastricht 125 afleveringen. Als dit niet was gewijzigd had ik dus eigenlijk onterecht 250 minuten extra bij mijn kijktijd. Daarom heb ik dit bij een aantal series gewijzigd. Ik snap ook jouw punt. MijnSerie is het denk ik met je eens, de nieuwe regeling qua tijdsduur wijzigen werd namelijk ook in het weekoverzicht gemeld. Maar ik wilde toch even mijn verontschuldiging/uitleg kwijt.

05-06-2018 21:05

En jij weet van alle 125 afleveringen nog precies hoelang ze duren? Ik vind mijn kijktijd totaal niet belangrijk, als anderen dat wel vinden, moet mijnserie misschien de optie toevoegen of dat uit te schakelen is voor mensen zoals ik, want inderdaad elke dag meldingen krijgen dat de kijktijd is aangepast met een minuutje is irritant. Nu past Joost het aan met een minuutje, maar wat als er morgen iemand het niet eens is met die kijktijd en het ook weer aanpast? Zo blijf je bezig.

05-06-2018 21:37

Dat heb ik, heel levenloos, van elke aflevering opgezocht. Maar nu doe ik het met minder van 5 minuten niet meer, want dat is een regel ;)

08-06-2018 13:55

Bij veel Netflix Original series verschilt de speelduur heel erg per aflevering. Dan duurt de ene ep 34 minuten, de volgende 55... Laatst had Westworld ook een aflevering die bijna een anderhalf uur duurde... Maar ja, je kan niet voor elke aflevering een aparte speelduur invullen haha.

08-06-2018 17:13

Quote
renzoroy - 08-06-2018 13:55
Bij veel Netflix Original series verschilt de speelduur heel erg per aflevering. Dan duurt de ene ep 34 minuten, de volgende 55... Laatst had Westworld ook een aflevering die bijna een anderhalf uur duurde... Maar ja, je kan niet voor elke aflevering een aparte speelduur invullen haha.


Zou op zich wel een grappig iets zijn, als je per aflevering de duur zou kunnen invullen. Ik als fan van statistieken kan een correcte weergave van tijdsduur zeer waarderen :)

10-06-2018 22:10

Dat is echt een goed idee! Zou top zijn als die optie erin komt.

Quote
Karzal - 08-06-2018 17:13
Quoterenzoroy - 08-06-2018 13:55Bij veel Netflix Original series verschilt de speelduur heel erg per aflevering. Dan duurt de ene ep 34 minuten, de volgende 55... Laatst had Westworld ook een aflevering die bijna een anderhalf uur duurde... Maar ja, je kan niet voor elke aflevering een aparte speelduur invullen haha.

Zou op zich wel een grappig iets zijn, als je per aflevering de duur zou kunnen invullen. Ik als fan van statistieken kan een correcte weergave van tijdsduur zeer waarderen

11-06-2018 00:12

Quote
Joost_01 - 10-06-2018 22:10
Dat is echt een goed idee! Zou top zijn als die optie erin komt.


Ik weet alleen niet of het realiseerbaar is. Lijkt me ten eerste erg veel werk om zoiets in te stellen en ten tweede zou de hoeveelheid notificaties dan worden vergroot, wat natuurlijk ook weer niet ideaal is.

11-06-2018 00:17

Veel werk wil ik geloven, al kan iedereen zijn steentje bijdragen. Maar er zouden dan niet per sé notificaties van te hoeven zijn.

18-06-2018 01:34

Net de 1e 2 eps van Pose gekeken.... ep1 duurt 79 minuten i.p.v. 50 zoals op de site vermeld staat en ep2 71 minuten. Zo irritant, want dan denk je ik kijk nog even 1 aflevering en i.p.v. 45 minuten ben je dan bijna een anderhalf uur verder....

18-06-2018 09:36

Als je begint te kijken zie je toch hoe lang een aflevering duurt?
Bovendien staat de runtime op tvdb op 70 minuten, dus tenzij dit op tvdb naderhand is aangepast, is deze serie gewoon verkeerd aangemaakt.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.