7
anonymous geeft "Warehouse 13 - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 24 april 2013.
0
0

Warehouse 13 - Seizoen 3

Een combinatie van mysterie en comedy, een op het eerste oog een gouden combinatie, maar helaas heeft het mij niet kunnen overtuigen. Vol goede moed begon ik aan deze serie, een volstrekt onbekende serie, maar dat hoeft niets te zeggen over de kwaliteit. De eerste afleveringen van seizoen 3 waren lastig te volgen en dus heb ik voor het gemak ook seizoen 1 & 2 gekeken. Het voelde aan als een straf. Hoewel je na het kijken van zoveel afleveringen een band hebt met de personages, is dat niet genoeg gebleken om mij een fan te maken.

Het verhaal gaat over een groep agenten, sommigen met een bepaalde gave, die bovennatuurlijke en mysterieuze criminele activiteiten opsporen. Deze activiteiten worden gepleegd met behulp van artefacten; dingen die zijn gelinkt aan een historisch of mythologisch persoon of gebeurtenis. De hoofdpersonages zijn Pete Lattimer (Eddy McClintock, bekend van The Mentalist, CSI), Myka Bering (Joanne Kelly, bekend van CSI: Miami), Artie Nelsen (Saul Rubinek, bekend van Law & Order), Leena (Genelle Williams, bekend van Orphan) en Claudia Donovan (Allison Scagliotti, bekend van Bones). Seizoen 3 begint met een introductie van een nieuw hoofdpersonage, Steve Jinks (Aaron Ashmore, bekend van In Plain Sight). Gedurende het derde seizoen zie je Claudia en Aaron naar elkaar toegroeien en dat is erg leuk om te volgen. Ook begint seizoen 3 met de terugkeer van Myka, die aan het einde van seizoen 2 haar baan als agent heeft opgezegd. Iedere aflevering staat in het teken van een bepaalde misdaad die dreigt te worden gepleegd, of al is gepleegd, waarvan het team van agenten moet voorkomen dat er meer slachtoffers vallen en dat de dader wordt opgepakt. Het geheel deed mij denken aan een aflevering van Power Rangers waarbij er één schurk is die de wereld probeert te veroveren en die uiteindelijk wordt tegengehouden door de Power Rangers. Groot verschil met dat programma: deze is werkelijk gericht op volwassenen.

De volgende dingen verdienen een opmerking: het ligt niet aan de acteurs. Ze zetten allemaal een geloofwaardige prestatie neer, met misschien een uitzondering voor Saul Rubinek die Arti Nelsen speelt. Ook ligt het niet aan het concept. Sterker nog, ik vind het juist heel mooi bedacht dat er in iedere aflevering een bepaald verhaal of object centraal staat. Ook is de combinatie mysterie-comedy niet slecht en juist verfrissend op sommige momenten. Waar het dan mis gaat? Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Sommige comedy-scènes lijken op een Laurel & Hardy-film, waar alles misgaat om het misgaan. Dan zijn er scènes waarin de comedy juist heel goed naar voren komt en uitstekend worden gespeeld door de acteurs.

Ik geef de serie een 7 omdat het acteerwerk en het concept heel goed zijn. Verder is het gewoon niet mijn smaak, maar dat moet de pret niet drukken voor andere kijkers. Het blijkt ook een succesvolle serie, het heeft maar liefst al vier seizoenen. Een speciaal bedankje voor Marco (KoNijn) voor het laten inzien dat de serie ook positieve kanten heeft.
Volg Warehouse 13
Endless
Endless