Mandy Gelling-Potharst geeft "Unforgettable - Seizoen 4" een 5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 19 Maart 2016.
0
0

Unforgettable - Seizoen 4

Het vierde seizoen van Unforgettable is een schim van de serie die het eens was

Unforgettable, de serie die onverwoestbaar en onvergetelijk leek, kreeg van A&E een vierde seizoen. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. De fans blijven achter met een kater en een enorme cliffhanger want het vierde seizoen blijkt ook gelijk het allerlaatste te zijn. A&E heeft na zeer slechte kijkcijfers besloten om niet verder te gaan met Carrie Wells en Al Burns. Waar lagen die slechte cijfers aan, na drie seizoenen met goede kijkcijfers?

Het vierde seizoen van Unforgettable is een schim van de serie die het eens was. Voor jullie informatie A&E, met veel pief paf poef wordt een serie heus niet beter. Was Carrie Wells dan niet leuk meer? Jawel, Poppy Montgomery zette nog steeds een geweldige en prachtige Carrie neer, maar het waren de verhaaltjes om haar heen die de serie de das om hebben gedaan. En het feit dat veel acteurs niet meer terugkwamen in het vierde seizoen. De lijm die de serie bijeen hield was opgedroogd en veel schieten en een hele aardige nieuwe patholoog anatoom Delina Michaels (La La Anthony) en een even aardige nieuwe leidinggevende Captain Sandra Russo (Kathy Najimy) konden niet de enorme gaten opvullen die hun voorgangers hadden achtergelaten.

Unforgettable
© A&E

Na dertien afleveringen ben ik dan ook enorm teleurgesteld. Ik verheugde me altijd op de serie Unforgettable, ongecompliceerd vermaak, dat waren de eerste drie seizoenen bij CBS. En het niveau van die seizoenen heeft het vierde seizoen geen moment weten te behalen. De verhalen waren vergezocht en te rommelig om te boeien. Ook de nieuwe spelers zorgden er niet voor dat je geïntrigeerd bleef kijken. De chemie tussen Wells (Montgomery) en Burns (Walsh) leek ver te zoeken. Het was het dertien afleveringen lang net niet. Waarschijnlijk hebben 88 procent van de kijkers dat ook opgemerkt want die bleven weg tijdens het vierde seizoen van Unforgettable.

En niet alleen de chemie, maar ook de slecht geregisseerde en gechoreografeerde actiescènes waren tenenkrommend. Om, voor mij nog steeds, onbekende redenen werden bijna alle scenes met Montgomery gedaan door een stuntpersoon. En dat was zo overduidelijk te zien, dat het na verloop van tijd begon te irriteren. Ook de vriendschap tussen Wells en Michaels werd nergens geloofwaardig, net als haar echtgenoot. Ik zag het niet: de verhouding, de chemie en de samenwerking. Zelfs de jaloezie van Burns werd nergens echt en overtuigend. Het vierde seizoen is er één dat ik maar snel vergeten wil. Al blijft er nu wel een cliffhanger in de lucht hangen.

Unforgettable blijkt dus toch niet onvergetelijk en onverwoestbaar te zijn

Voor diegene die het vierde seizoen nog niet heeft gekeken, niet doen. Voor diegene die nog wil beginnen met Unforgettable, zeker doen! De eerste drie seizoenen zijn leuk en vermakelijk, maar vergeet het vierde seizoen. Het vierde seizoen krijgt van mij een kleine vijf omdat ik Montgomery nog steeds een prachtige actrice vind die een slecht script heeft gekregen. De lol en het plezier die de cast eerst had was volledig zoek en dat blijft jammer. Unforgettable blijkt dus toch niet onvergetelijk en onverwoestbaar te zijn.
Volg Unforgettable
Paranoid Android
Paranoid Android