7
anonymous geeft "Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 14 juli 2017.
1
0

Unbreakable Kimmy Schmidt - Seizoen 3

Na twee geslaagde seizoenen, kon seizoen drie van Unbreakable Kimmy Schmidt niet uitblijven. Hoewel ik na het eerste seizoen mijn twijfels had over de houdbaarheid van deze serie (hoe lang kan het duren om je aan te passen aan de moderne tijd?), bewees seizoen twee dat de makers nog meer dan genoeg toe te voegen hadden aan het verhaal van Kimmy en co. Toen seizoen drie dus groots aangekondigd werd op de Netflix website, zat ik klaar met een grote bak popcorn om weer te kijken. Maar blijft Unbreakable Kimmy Schmidt boeiend genoeg voor een derde seizoen?

Helaas begint seizoen drie met een vrij zwakke aflevering. Het voelt als een aflevering waarin de personages weer een beetje voorgesteld worden, zonder dat er echt vaart in het verhaal zit. Ook blijft het personage van Mimi Kanasis voor mij het minst geslaagde en meest karikaturale personage uit de serie, en moet zij voor een groot deel van de komische noot in deze aflevering zorgen. Gelukkig herstelt de serie zich heel sterk met de tweede aflevering, waarin bewezen wordt dat Unbreakable Kimmy Schmidt een ster is in het op de hak nemen van pop culture: ik kreeg tranen van het lachen van Titus (Tituss Burgess) die a la Beyoncé aan het Lemonading was. En vanaf aflevering twee zit er ook weer echt een verhaallijn in de afleveringen waardoor je geboeid blijft kijken.

Unbreakable Kimmy Schmidt

Het is knap dat de makers toch weer nieuwe uitdagingen voor de personages hebben weten te vinden in het derde seizoen. Want hoewel de serie qua toon eigenlijk hetzelfde is gebleven de afgelopen drie seizoenen, blijft het verhaal vernieuwend genoeg om dit nieuwe seizoen te rechtvaardigen. Kimmy (Ellie Kemper, The Office) heeft nu haar middelbare school diploma gehaald en worstelt met de vraag wat ze nu wil en wat het is om een goed mens te zijn. Titus en Lilian (Carol Kane, Gotham) groeien door de relaties en relatieperikelen die ze hebben; hierdoor worden ze ook steeds meer gelaagde personages met diepgang en minder karikaturaal. En Jacqueline (Jane Krakowski, 30 Rock) weet zich te ontwikkelen tot een vrouw die op haar eigen pootjes kan staan in plaats van op een sugar daddy moet vertrouwen.

Eerlijk is eerlijk: er waren een paar momenten in dit seizoen die gewoon een beetje flauw waren. Maar tegelijkertijd zaten er ook echt een paar hilarische pareltjes in dit seizoen. Daarnaast is het de makers gelukt om de personages toch weer verder te ontwikkelen. Dit seizoen bewijst maar weer dat hoewel het om flamboyante typetjes gaat, er toch wel diepgang in de serie te vinden is. Seizoen drie is hierdoor de perfecte mix van komedie en drama. Uiteindelijk blijft Unbreakable Kimmy Schmidt toch een absurdistische komedie, maar wel eentje waar je met de personages mee kunt leven. En daardoor zet je dus telkens toch maar weer de volgende aflevering aan.
Volg Unbreakable Kimmy Schmidt
Kimmy Says Bye!
Kimmy Says Bye!