8
anonymous geeft "The Carrie Diaries - Eerste afleveringen" een 8.
Geschreven door anonymous op 31 januari 2013.
0
0

The Carrie Diaries - Eerste afleveringen

The CW heeft veel reclame gemaakt voor deze serie die is gebaseerd op het gelijknamige boek van Candace Bushnell. De vorige serie gebaseerd op verhalen van deze schrijfster was een grote hit: Sex and the City (SATC). Waar de makers van Sex and the City vrijelijk omgingen met het verhaal van Candace Bushnell, belooft The Carrie Diaries meer op het boek te lijken.

De eerste aflevering die ons een kijkje geeft in het leven van de 16-jarige Carrie (AnnaSophia Robb) heeft een mooie opzet en valt alles behalve tegen. We leren dat de moeder van Carrie is overleden, dat haar zus is gaan rebelleren en dat haar vader probeert om als alleenstaande ouder het gezin te leiden. Carrie woont in Connecticut en is een lief, onschuldig meisje. Dit lijkt een rode draad te zijn die waarschijnlijk door de hele serie zal lopen. Bij de tweede aflevering begint de onschuldigheid van Carrie lichtelijk te irriteren, maar het is nog te vroeg om de serie om die reden af te schrijven. Door haar vader krijgt zij een stage bij een advocatenkantoor in Manhattan. Dit is voor Carrie de eerste keer dat ze kennis maakt met New York en ze valt als een blok voor de stad.

Carrie probeert haar tienerleven door te komen en wordt daarbij vergezeld door haar drie beste vrienden: Mouse (Ellen Wong), Maggie Landers (Kate Findlay) en Walt Reynold (Brendan Dooling). Alle drie zetten hun personages goed neer. Ook de love-interest van Carrie, Sebastian Kydd (Austin Butler), laat zien dat hij geen nieuwkomer is. Het acteerwerk is overtuigend en een goede prestatie gezien de jonge leeftijd van de acteurs. De enige minpunt in de casting is Chloe Bridges die het populaire meisje speelt met een interesse in Sebastian. De scènes met haar zijn pijnlijk en dit maakt haar verhaallijn niet erg geloofwaardig.

Terwijl The CW veel refereert naar Carrie Bradshaw in SATC, lijkt deze Carrie een compleet andere persoon. Ook gaat deze serie niet over seks, integendeel, het gaat voornamelijk over highschool met het bijbehorende drama. Waar SATC een revolutie met zich meebracht op de televisie, lijkt The Carrie Diaries meer op een van de zovele highschool drama’s die we al kennen. De uniekheid zit in het feit dat het verhaal zich afspeelt in 1984 en daarmee een bepaalde onschuldigheid met zich meebrengt. Na series als Gossip Girl waar de moderne technologie een grote rol speelde, is het fijn om niet bij elk schandaal een sms-toon te horen. Het is verfrissend en dat is denk ik ook de grootste reden om de serie een kans te geven. Fans van SATC zullen echter niet erg geïnteresseerd zijn in deze serie en zij zijn dan ook niet de doelgroep. Voor de jongere kijkers is het een leuke toevoeging bij series als 90210, Pretty Little Liars en Gossip Girl.
Volg The Carrie Diaries
Run to You
Run to You