7
Sharon Vermeesch geeft "The Watchful Eye - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Sharon Vermeesch op 1 februari 2023.
3
0

The Watchful Eye - Eerste aflevering

Werken als inwonende oppas voor een jongetje en zijn knappe, rijke vader. Klinkt leuk toch? Dat dacht Elena ook, hoewel we er in The Watchful Eye snel achter komen dat niets en niemand is wat het lijkt, inclusief Elena.

De serie opent met de zelfmoord van Alice (Emily Tennant, Polly Pocket). Zes maanden later is Elena Santos (Mariel Molino, Promised Land) op sollicitatiegesprek bij Matthew Ward (Warren Christie, Alphas), die na de dood van zijn vrouw Alice op zoek is naar een oppas voor zijn zoon Jasper (Henry Joseph Samiri, The Bold and the Beautiful). Matthew en Jasper wonen in het Greybourne gebouw en het is de bedoeling dat de nieuwe oppas daar ook gaat wonen. De twee worden vergezeld door de bemoeizuchtige zus van Alice, Tory (Amy Acker, Person of Interest), waarbij al snel duidelijk wordt dat Tory het absoluut niet ziet zitten dat Elena de nieuwe oppas van haar neefje wordt. Uiteindelijk krijgt Elena toch de baan.

We zien al snel dat Elena niet zomaar voor deze baan gekozen heeft. Zij en haar vriend Scott (Jon Ecker, Queen of the South) zijn van plan om een robijn te stelen, die blijkbaar ergens in het Greybourne gebouw ligt. Beide zijn vastberaden om dit plan te laten slagen, waarbij Elena er niet voor schuwt om te liegen en te bedriegen.

Beide zijn vastberaden om dit plan te laten slagen, waarbij Elena er niet voor schuwt om te liegen en te bedriegen.

Als Elena de volgende dag aan haar nieuwe baan begint, krijgt ze een kamer op een enge, donkere verdieping. Een groot contrast met de luxe appartementen waar de rest van de bewoners leven. Maar die luxe buitenkant is niet wat het lijkt. Alles aan het Greybourne gebouw is griezelig. Het gebouw maakt rare geluiden, er zijn geruchten dat er iets bovennatuurlijks in de kelder is en Elena maakt kennis met een andere oppas die blijkbaar door niemand anders herkent wordt. Daarnaast gedragen alle bewoners zich overdreven verdacht en wordt er gehint dat de dood van Alice wellicht geen zelfmoord is geweest. Daarnaast vinden er veel dodelijke ‘’ongelukken’’ plaats in het gebouw. Dat blijkt wel als de eerste aflevering eindigt met alweer een dood.

The Watchful Eye
© Freeform

Naar mijn smaak is het verdachte gedrag van alle personages iets over de top, maar het maakt me toch nieuwsgierig naar wat de onderlinge verhoudingen zijn en wat er allemaal precies speelt in het Greybourne gebouw. De eerste aflevering deed mij denken aan series als Revenge en Pretty Little Liars. Fans van deze series zullen The Watchful Eye zeker waarderen.

The Watchful Eye bestaat uit tien afleveringen en is te zien op Freeform en Hulu.
Volg The Watchful Eye
Hale Fellow Well Met