7
Esther Ram geeft "The End of the F***ing World - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Esther Ram op 1 Maart 2018.
4
1

The End of the F***ing World - Seizoen 1

Omdat The End of the F***cking World werd vergeleken met 13 Reasons Why en ik deze serie geweldig vond, besloot ik om The End of the F***cking World ook een kans te geven. Ik wist niet wat ik er van kon verwachten, maar hoopte dat dit ook een serie zou zijn die ik heerlijk kon bingewatchen.

De 17 jarige James (Alex Lawther, Black Mirror) is graag en vaak alleen en is bang dat hij een psychopaat is. Op vroege leeftijd stak hij een hand in het frituurvet om maar íets te voelen en op school observeert hij graag mensen om uit te zoeken wie hij graag zou willen vermoorden. De zeventienjarige Alyssa (Jessica Barden, Penny Dreadful) en James komen in contact. Alyssa is klaar met het neppe gedrag van iedereen en omdat zij vindt dat James wel echt is, besluiten zij samen te vluchten. James vindt het erg gemakkelijk om alleen met Alyssa te zijn, omdat hij Alyssa dan met gemak kan vermoorden. De twee stelen de auto van de vader van James en gaan ervandoor. Maar tijdens hun ontsnapping voelt James zich eindelijk weer eens goed. Zou dit door Alyssa komen en wat heeft dit voor gevolgen voor zijn plan?

Ik heb er een half seizoen over moeten doen om te wennen aan deze serie. Vaak wilde ik stoppen met het kijken. In het begin voelde ik namelijk helemaal niets voor de personages. Ik irriteerde me aan veel dingen, zoals het overdreven gedrag van beide personages en de soms wat ongeloofwaardige actie. Dat ging door, tot de serie op een punt komt waardoor je toch steeds wat meer voor James en Alyssa gaat voelen en er een grote plottwist komt. Ik kon mij neerleggen naast het feit dat alles wat ongeloofwaardig was.

Seizoen 1 bestaat maar uit acht afleveringen van elk twintig minuten. Dit zorgde ervoor dat ik op een gegeven moment door bleef kijken. Je bent zo door de serie heen, wat dan weer wel een beetje het idee gaf dat alles wat afgeraffeld is. Maar, al met al geef ik deze serie een 7. Ik ben namelijk wel erg benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontplooien en wat er nog meer staat te gebeuren, vooral vanwege de grote twist waarmee het seizoen eindigt.
The End of the F***ing World
© Channel 4
Volg The End of the F***ing World