anonymous geeft "The Arrangement (2017) - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 30 Mei 2017.
2
0

The Arrangement (2017) - Seizoen 1

"The whole world wants to work with Kyle West. He can do whatever he wants." - Megan

Stel; je bent een beginnend actrice in Hollywood. Wat zou dan je ultieme wens zijn? Megan Morrison (Christine Evangelista, The Walking Dead) weet het wel. Ze wil doorbreken en een groot Hollywoodster worden. Maar zoals zoveel beginnende actrices zit het haar niet mee. Niet alleen krijgt ze haar acteercarrière niet van de grond, ze moet ook werken als serveerster in een restaurant. Haar agente Leslie Bellcamp (Autumn Reeser, The O.C.) probeert haar wel te helpen met haar naamsbekendheid en bij haar carrière, maar echt soepel loopt dat niet. Maar ook in haar persoonlijke leven zit het Megan niet mee. Haar relatie is net verbroken. Gelukkig heeft ze wel haar goede vriendinnen, die haar steunen en haar met raad, en alcohol, bijstaan.

Hij is de meest begeerlijke vrijgezel van dit moment

De ochtend na één van de feesten van de vriendinnen, wordt Megan wakker gebeld door Leslie. Ze heeft de perfecte tweede auditie geregeld. Het is voor een rol naast de wereldberoemde acteur Kyle West (Josh Henderson, Dallas). Hij is de meest begeerlijke vrijgezel van dit moment en zijn ster op Hollywood Boulevard ligt naast de andere grote sterren op de boulevard.

Daar sta je dan, ruikend naar alcohol, in je oude kleren, met een kater en een hoop verdriet in je lichaam. Maar Megan laat zich door al die dingen niet tegenhouden en gaat naar de auditie. Al snel breekt ze in tranen uit en Kyle vindt het geweldig. Die reactie had Megan totaal niet verwacht. Als Kyle dan ook nog aanbiedt om met haar ergens iets te gaan eten en haar vervolgens meeneemt naar zijn prachtige huis aan zee, lijkt de droom van Megan uit te komen.

Tot zover klinkt het als een romantisch verhaaltje, een Bouquetreeksverhaaltje met een happy end. Helaas is de waarheid anders. Megan tekent een contract, dat haar veel geld op kan leveren, maar dat ook voor problemen kan zorgen. Kyle is nu eenmaal geen gemakkelijk type. Zijn relatie is net verbroken en hij is daar compleet door van de kaart. Gelukkig voor hem staat Terrence Anderson (Michael Vartan, Alias) van The Institute of the Higher Mind hem bij in zijn donkere dagen. Deze Terrence is ook nog eens betrokken bij het contract dat Megan heeft getekend. Of zijn bedoelingen nu helemaal zuiver zijn? Dat is de grote vraag en een klein rood draadje tussen al die andere draden, die samen de overeenkomt vormen.

Wat begint als een romantisch verhaal, gaat verder als een verhaal, dat je van de ene verbazing in de andere laat rollen. Als kijker kijk je mee over de schouder van Megan. Ineens bestaat haar leven niet meer uit het dragen van dienbladen, feesten en het doen van nutteloze audities. Ze is nu de vriendin van een wereldster. En met die faam komt ook de roddelpers. Megan zal een aantal donkere geheimen, die zij met zich meedraagt, geheim moeten houden voor de pers, en voor Kyle. Ondertussen loopt ook Kyle met de nodige geheimen rond, die hij op zijn beurt weer geheim probeert te houden voor Megan. Er ontstaan scheuren in hun relatie, in de relatie met Terrence en ze zullen alles uit de kast moeten trekken, om hun overeenkomt na te komen. Natuurlijk ga ik niet verraden wat er in die overeenkomst staat, daarvoor moet je zelf gaan kijken.

The Arrangement (2017) van de entertainmentzender E! is voor mij één van de verrassende nieuwe series van 2017. E! zorgt met de serie dat wij, als kijkers, inzicht krijgen in het leven van de roddelpers én van het leven van de sterren. The arrangement (2017) laat je zien dat niet alles wat je leest in de roddelbladen de waarheid is. Maar, het laat ook de harde werkelijkheid zien van het uitbuiten én het misbruik maken van hardwerkende Hollywoodsterren. The Arrangement (2017) kijkt lekker weg. Het is af en toe een leuk verhaal, waarbij je je vaak afvraagt wat nu de waarheid is, en wat nu gespeeld is.

sommigen beweren dat het verhaal van de serie gebaseerd is op het leven van Tom Cruise en Katie Holmes

Met zijn louche zelfhulp-therapie lijkt The Institute of the Higher Mind af en toe op zoiets als Scientology, waardoor sommigen beweren dat het verhaal van de serie gebaseerd is op het leven van Tom Cruise en Katie Holmes. Het zal mij niets verbazen als dit voormalig echtpaar een inspiratiebron is geweest voor de seriemakers. Zo zie je maar, dat zelfs een serie over roddels, kan zorgen voor roddels.

Voor de band tussen Kyle en Megan en voor de 'uitstekende' therapie van Terrence geef ik The Arrangement (2017) een 8,5. Inmiddels is bekend geworden dat de serie een tweede seizoen krijgt. Nadat het eerste seizoen eindigde met een enorme cliffhanger, kan ik niet wachten op een tweede seizoen.
Volg The Arrangement (2017)
Suite Revenge
Suite Revenge