9
Jessica Dillema geeft "Supernatural - Seizoen 2" een 9.
Geschreven door Jessica Dillema op 5 november 2012.
1
0

Supernatural - Seizoen 2

Aan het eind van seizoen één zaten Sam, Dean en hun vader gevangen in een verwrongen massa van metaal en gebroken glas. Seizoen twee begint waar seizoen één is geëindigd. Ze liggen alle drie in het ziekenhuis, maar alleen Sam en John zijn bij bewustzijn. De eerste aflevering draait vooral om Dean die als geest door het ziekenhuis dwaalt en vastzit in de tussenfase. Hij leeft niet, maar is ook niet naar het licht gegaan. Een reaper probeert hem over te halen door te gaan naar de volgende fase door te zeggen dat zijn tijd op aarde erop zit en dat zijn familie het wel red zonder hem. Dean geeft echter niet op en vecht zijn weg terug naar bewustzijn. Al gaat dit uiteindelijk ten koste van iets heel belangrijks. En daar blijft Dean ontzettend mee in zijn maag zitten tijdens het tweede seizoen.

In seizoen twee gaat het verhaal verder in op de rol van Sam als speciaal kind. Door het gehele seizoen heen kom je steeds meer te weten over Sam en zijn lot en dit alles komt tot een climax in de seizoen finale. Gelukkig blijven de op zichzelf staande verhalen per aflevering bestaan. Wel staan de afleveringen steeds meer met elkaar in contact. Het acteerwerk blijft ook dit seizoen uitmuntend. Jared Padalecki moet zijn personage Sam steeds verder uitdiepen en doet dit zonder moeite.

Ook dit seizoen kunnen Sam en Dean niet zonder hulp. Bobby Singer (Jim Beaver, Deadwood), welke we ontmoet hebben in de laatste aflevering van seizoen één zal meerdere keren terugkeren. Hiernaast worden ook nieuwe terugkerende personages geïntroduceerd vanaf aflevering twee. Zo maken we kennis met een voormalige vriendin van John Winchester, Ellen Harvelle (Samantha Ferris, The 4400)en haar dochter Jo (Alona Tal, Veronica Mars). Zij runnen een bar waar veel demon hunters langskomen. Hier woont ook Ash (Chad Lindberg), de computergenie, die meerdere keren terug zal keren in de serie om de jongens te helpen.

De verhaallijn wordt steeds spannender en de losse verhaallijnen van de verschillende afleveringen blijven van goede kwaliteit. Wederom duurt de seizoen finale twee afleveringen lang en heb je te maken met verschillende spannende en onverwachte plot-twists. Ook het tweede seizoen heb ik erg met de Winchesters meegeleefd. Hoewel de serie je dit seizoen niet met een net zo grote cliffhanger achterlaat als vorig seizoen, geeft het wel genoeg opening voor een spannend derde seizoen. Ik kan in elk geval wederom niet wachten op het volgende seizoen!
Volg Supernatural
Carry On
Carry On