8.5
MatthijsvA geeft "Sons of Anarchy - Seizoen 2" een 8.5.
Geschreven door MatthijsvA op 22 Maart 2015.
2
0

Sons of Anarchy - Seizoen 2

Het eerste seizoen van Sons of Anarchy vond ik erg goed. Ik was dus ook benieuwd hoe het tweede seizoen van deze serie zou zijn. Zou het de makers zijn gelukt om de verhalen rond om de Motorcycle Club in Charming dit seizoen nog spannender te maken? Wat mij betreft is dit zeker gelukt.

Dat het leven van de leden van de club niet zonder problemen gaat dat wisten we natuurlijk al door het eerste seizoen. Clay, de president van de club, maakte aan het eind van vorig seizoen een fatale fout. Een fout die veel gevolgen heeft voor de relatie tussen de leden van SAMCRO. Vooral tussen Clay en Jax, de vicepresident, ontstaat er een grimmige sfeer. Iets wat de Sons zeker niet kunnen gebruiken aangezien er binnen Charming nieuw gevaar dreigt voor de club.

Ethan Zobelle, een Amerikaanse Nationalist, opent in Charming een sigarenwinkel. Hij wil samen met zijn handlangers de motorclub uit het stadje verjagen. Hun aanwezigheid in Charming zorgt voor gevaar voor iedereen van en rondom de club. Uiteindelijk plegen ze misdaden om Clay en zijn club te breken, maar dit wordt door Gemma Teller lang stil gehouden. Een moeilijke beslissing maar dit doet ze om de club te beschermen.

De spanning zit er bij Sons of Anarchy ook dit seizoen dus weer goed in. Natuurlijk spelen andere gangs net als in het openingsseizoen weer een rol bij de moeilijkheden rondom SAMCRO. Vooral de genoemde aanwezigheid van Zobelle. Maar het leuke aan dit seizoen vond ik, dat er ook binnen de motorclub van de Sons strijd ontstaat. De club straalt uit dat het één familie is en dat ze voor elkaar door het vuur gaan. Dat doen ze ook vaak genoeg maar toch ontstaat er door de gebeurtenissen een hoop ellende binnen de familie.

Gemma Teller speelt ook een belangrijke rol dit seizoen. Ze is zeker niet alleen maar de vrouw van president Clay. In veel scenes is zij samen met Tara. In het begin was Tara een lieve en onschuldige dokter in het plaatselijke ziekenhuis. Maar nu zij de vaste vriendin van Jax is, zorgt Gemma er voor dat Tara langzaam verandert en echt bij de club gaat horen. Die ontwikkeling die Gemma samen met Tara richting het einde maakt was ook prachtig om te zien.

Doordat er dit seizoen verschillende verhaallijnen zijn die, naarmate het seizoen vordert, samen vloeien, werken de makers richting het einde van het seizoen toe naar een climax. Als kijker voelde ik dat het verhaal rondom de Sons of Anarchy spannender en spannender werd. De climax zal uiteindelijk ook zeker komen.

Al met al was het tweede seizoen van Sons of Anarchy er weer eentje van goede kwaliteit. Toen ik klaar was met dit seizoen kon ik haast niet wachten om meteen de volgende DVD te gaan kijken. Maar ik heb eerst deze recensie geschreven. Nu die ook af is kan ik met een gerust hart beginnen aan seizoen 3 van Sons of Anarchy. Als het volgende seizoen van dezelfde kwaliteit is als dit seizoen dan ben ik dik tevreden. Stiekem hoop ik natuurlijk dat de makers zichzelf nog wel kunnen overtreffen.
Volg Sons of Anarchy
Papa's Goods
Papa's Goods