Frederika Reihs geeft "Ready, Set, Love - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door Frederika Reihs op 22 februari 2024.
3
0

Ready, Set, Love - Eerste aflevering

Het eerste wat opvalt is dat de opbouw van Ready, Set, Love enorm lijkt op Squid Game, zonder het moorden zodra je verliest. De sfeer is enorm anders maar het spelcomponent lijkt exact.

Het is het jaar 2004 en in Thailand bestaat de bevolking voornamelijk uit vrouwen. De mannen worden beschermd in The Farm door hun geringe aantal en leven een rijk leven. Ze krijgen alles wat ze maar nodig hebben. Je kan uitsluitend in The Farm komen te leven wanneer je een gezin bent, wanneer je als man en vrouw samen bent en natuurlijk nakomelingen kan krijgen. In de afgelopen vier jaar zijn er geen mannen meer geboren en de meeste vrouwen hebben nog nooit een man gezien behalve op tv. In deze surrealistische wereld organiseert de overheid een spelshow waarin de vrouwen strijden om de gunsten van een man.

Ready, Set, Love

Het eerste wat opvalt is dat de opbouw van de serie enorm lijkt op Squid Game, zonder het moorden zodra je verliest. De sfeer is enorm anders maar het spelcomponent lijkt exact. Alle meiden hebben een nummer en moeten spellen doen om te winnen, om als laatste over te blijven. Het hele verhaal voelt enorm surrealistisch aan en is ontzettend overdreven maar de serie wordt dan ook als comedy aangeprezen. De serie schreeuwt ook kleur, intensiteit en felheid. Zowel in de setting als in het acteren.

Ready, Set, Love

In deze eerste aflevering, en natuurlijk de rest van de serie, volgen we Day. Het laatste wat Day (Kemisara Paladesh) wil is de gunst van deze mannen winnen. Maar haar zusje is helemaal gek op The Gentlemen en geeft haar zus op voor Ready Set Love. Tot horror van Day wordt zij als 50e speler gekozen en moet zij mee gaan doen. Het heerlijke aan Day is dat zij lekker nuchter is. Alle meiden staan te schreeuwen om The Gentlemen en hebben al uitgekozen met wie zij willen zijn, het enige waarin Day geïnteresseerd is, is het eten en uiteindelijk wel winnen om voor haar zusje haar medische kosten te kunnen betalen. Dit maakt haar personage direct veel echter. Ze heeft een reden om door te gaan, iemand om voor te vechten, ook al voelt ze er niets voor om de gunst van één van de mannen te winnen.
Volg Ready, Set, Love
SAY I DO
SAY I DO