Bo Verhoef geeft "Outer Banks - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 18 september 2021.
6
0

Outer Banks - Seizoen 2

Alles wat je van het eerste seizoen gewend was, krijg je in dit seizoen dubbel zo hard voor je kiezen. Ga zitten voor een seizoen vol actie!

Waar het in het eerste seizoen vooral draaide om nieuwe romances en de zoektocht naar het Britse goud, draait het in dit seizoen om nog veel meer. Serieus, als ik zeg dat er in dit seizoen extreem veel actie zit, is het nog zacht uitgedrukt. Ik denk oprecht dat ik nog nooit zo veel gebeurtenissen, verschillende verhaallijnen en door elkaar lopende gevechten heb gezien in een ‘simpele’ tienerserie. Alleen; werkt dat ook bij deze serie? Daar twijfel ik aan.

De serie gaat verder waar we aan het einde van het eerste seizoen zijn gebleven. John B. (Chase Stokes) en Sarah Cameron (Madelyn Cline) zijn op de vlucht, omdat John nog steeds wordt verdacht van moord. Niemand weet dat ze nog leven, aangezien iedereen er vanuit is gegaan dat hun boot de storm niet heeft overleefd. Gelukkig zijn er meer series die hun hoofdpersonages niet doden, dan series die dat wel doen. Daarom zien we al gauw dat Sarah en John B. worden gered door een boot die toevallig naar precies dezelfde bestemming gaat als waar het goud ligt. Alleen ook hier zijn er (natuurlijk) nieuwe kapers op de kust.

Hoe veel schattenjachten, moordpogingen, schurken en constante twists kunnen we als kijker nog aan?

Vanaf dat moment zijn er eigenlijk drie verhaallijnen. Aan de ene kant volg je John B en Sarah, die proberen uit handen te blijven van zowel de politie als de kapers, terwijl ze ook nog het goud moeten redden. Aan de andere kant volg je ook de avonturen van JJ, Kiara en Pope. Het overgebleven drietal krijgt te maken met een nieuwe schattenjacht, maar ook in hun thuissituaties gebeurt er genoeg. Als laatste blijft daar de verhaallijn rondom Sarahs vader en broertje over, die het goud en alle andere verborgen schatten voor zichzelf willen hebben.

Alsof dat nog niet genoeg was, maken we ook nog kennis met allerlei nieuwe leuke personages en komt er ook nog een nieuwe schurk om de hoek kijken. Het zal dus niemand verbazen waar alle actie in dit seizoen vandaan komt, met zo veel verschillende verhaallijnen. Op sommige momenten voelt het echt als een bij elkaar geraapt zooitje van ideeën van meerdere tekstschrijvers, maar op de een of andere manier werkt het wel.

Ik ben alleen een beetje klaar met twintigers die tieners spelen, want in heel veel gevallen is dat gewoon echt niet geloofwaardig.

Er blijven wel nog een paar dingen irriteren. Zoals de tienerromance, wat eigenlijk geen geloofwaardige tienerliefde is, waardoor je ook het gevoel hebt dat iedereen ineens 10 jaar ouder is geworden in de tussentijd. Het scheelt wel dat het acteerwerk van iedereen wel een stuk beter is geworden ten opzichte van het eerste seizoen. Ik ben alleen een beetje klaar met twintigers die tieners spelen, want in heel veel gevallen is dat gewoon echt niet geloofwaardig. Je kunt echter wel merken dat ze dit seizoen veel meer op elkaar ingespeeld zijn, want de scènes waar veel interactie plaatsvindt tussen alle personages zijn echt heel goed.

Ondanks dat er aardig wat verrassende twists zitten in dit seizoen, blijft de serie op veel punten helaas wel flink voorspelbaar. Outer Banks moet het echt hebben van de sfeer van de serie en het tempo waarop er van alles gebeurt en blijft gelukkig, ondanks de voorspelbaarheid, wel boeien. Ik maak me alleen wel zorgen over de toekomst, als er echt nog meerdere seizoenen aan komen. Hoe veel schattenjachten, moordpogingen, schurken en constante twists kunnen we als kijker nog aan? Hoe geloofwaardig blijft het als een stel tieners elke keer schatten van enorme waarde op het spoor komt? We gaan het meemaken.
Volg Outer Banks
Secret of the Gnomon
Secret of the Gnomon